کنکور باید ۲ بار در سال برگزار شود/ تشکیل کارگروه برای استانداردسازی امتحانات نهایی

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور باید ۲ بار در سال و با اعتبار دوساله برگزار شود تا دانش آموزان آرامش روانی بیشتری داشته باشند.‌

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عصر امروز در حاشیه صد و پنجاه و سومین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز بحث مهم اجرایی سازی سیاست‌ها و ضوابط نحوه سنجش و پذیرش مطرح شد. خوشبختانه حدود ۸۰ درصد این مصوبه جلو رفته است و ملزومات آن به وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

وی افزود: بخشی از موارد از جمله سیاست‌های مربوط به سهمیه‌ها، پذیرش پزشکی، وظایف صدا و سیما و مجوزهای مربوط به موسسات کنکور باقی مانده که به زودی بررسی خواهد شد.

کبگانیان ادامه داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت تاثیر مثبت در کنکور سال ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی و به صورت قطعی در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد. باتوجه به اینکه ۶۰ درصد سنجش به دوش آموزش و پرورش خواهد بود، این وزارتخانه باید درباره برخی مسائل به شورا اطمینان می‌داد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا، کنکور باید ۲ بار در سال و با اعتبار دوساله برگزار شود تا دانش آموزان آرامش روانی بیشتری داشته باشند.‌ همچنین نتایج کنکور باید تا ۲ سال معتبر باشد و اینطور نیست که دانش آموز فقط یک بار فرصت انتخاب رشته داشته باشد.

وی گفت: استانداردسازی امتحانات دروس عمومی و تخصصی سال آخر دوره دوم متوسطه از اهمیت زیادی برخوردار است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و عناوین کامل ضرایب و سرفصل‌های دروس عمومی و تخصصی به طور کامل تدوین شود.

کبگانیان بیان کرد: وزارت علوم و شورای سنجش و پذیرش باید هرچه زودتر دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های مربوط به این مصوبه را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: مقرر شد کارگروهی برای استانداردسازی امتحانات نهایی تشکیل شود؛ زیرا امتحانات در سال ۱۴۰۱ با تاثیر مثبت ۴۰ درصدی و در سال ۱۴۰۲ به طور کامل اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، متوجه شدیم که بعد از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراجعه داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ به برخی موسسات کنکور کاهش قابل توجهی داشته است. 

کبگانیان گفت: باتوجه به اینکه تشریح الکترونیک سوالات تشریحی تخصصی است، در همین راستا از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم که ماده‌ای مشخص را برای تامین اعتبارات لازم در راستای فراهم سازی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این موضوع، در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =