دانشجویان دانشگاه تهران چگونه باید تغییر رشته دهند؟

شیوه نامه تغییر رشته دانشجویان کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگار ایسکانیوز، شیوه‌نامه تغییر رشته دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران اعلام شد. بر این اساس دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران بر اساس این دستورالعمل می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. این دانشجویان باید توجه داشته باشند که رشته مورد تقاضای آن‌ها در دانشگاه تهران دایر باشد. از طرفی دانشجویان باید موافقت گروه یا دانشکده مبدا و مقصد را با تایید دانشگاه اخذ کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید نمره قبولی در کد رشته مورد تقاضا در سال پذیرش با تایید سازمان سنجش آموزش کشور را کسب کنند. دانشجویان فاقد نمره قبولی در کد رشته مورد تقاضا می‌توانند در قالب آیین‌نامه دانشجویان ساعی و کوشا تغییر رشته دهد.

امکان اتمام تحصیل در رشته جدید در سنوات مجاز باقیمانده از جمله دیگر شرایط دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران برای تغییر رشته به شمار می‌رود. دانشجوی متقاضی تغییر رشته می‌تواند در پایان سال اول تحصیلی و پیش از از شروع سال دوم تحصیلی یعنی بین نیمسال دوم سوم، فرم درخواست تغییر رشته خود را به دانشگاه تهران یا پردیس مربوطه تحویل دهد.

دانشجو در زمان درخواست تغییر رشته باید مجاز به تحصیل بوده و حداقل ۱۸ واحد از دروس دوره خود را گذرانده باشد.

دانشجویان باید توجه داشته باشند تغییر رشته یا انتقال توام با تغییر رشته، از رشته‌های متمرکز به رشته‌های نیمه متمرکز و بالعکس مجاز نیست؛ اما درخواستشان در رشته‌های نیمه متمرکز به شرط شرکت در آزمون عملی و احراز نمره قبولی در رشته مورد تقاضا قابل بررسی و اقدام است.

دانشجو در دوره تحصیل تنها یک مرتبه می‌تواند با رعایت شرایط فوق، نسبت به تغییر رشته اقدام کند. اگر دانشجو پس از صدور حکم تغییر رشته و پیش از شروع نیمسال تحصیلی جدید با درخواست کتبی به دانشگاه مبدا یا اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران از ادامه تحصیل در رشته جدید انصراف دهد، به شرطی که در رشته جدید ثبت‌نام نکرده و واحدی نگذرانده باشد تغییر رشته وی بی‌اثر می‌شود و می‌تواند در رشته نخست ادامه تحصیل دهد؛ اما وی تا پایان تحصیلات حق ندارد درخواست مجدد تغییر رشته کند.

گفتنی است شیوه‌نامه تغییر رشته دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تهران در ۸ بند و ۲ تبصره در جلسه تیرماه ۹۸ شورای آموزشی دانشگاه به تصویب رسید و برای دانشجویان ورودی سال ۹۹-۹۸ و پس از آن لازم الاجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =