امیدواری روسیه درباره بهبود روابط با آمریکا

معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از دیدار با هیأتی آمریکایی اعلام کرد، مسکو و واشنگتن درباره وضعیت فعلی روابط دو کشور رضایت ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، یک مقام ارشد مسکو ضمن ابراز امیدواری درباره بهبود روابط دو کشور خواستار تقویت روابط تجاری روسیه و آمریکا شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، «الکساندر اورچوک» معاون نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که نه مسکو و نه واشنگتن از وضعیت کنونی روابط دو کشور رضایت ندارند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از دیدار جمعه (دیروز) با مقام‌های آمریکایی در این باره گفت: «واضح است که هیچ یک از دو طرف از وضعیت فعلی روابط رضایت ندارند و نکته مهم در تمام جلسات (نمایندگان مسکو و واشنگتن) این بوده که روابط باید بهبود یابد».

الکساندر اورچوک با بیان اینکه روسیه و ایالات متحده می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۱ به رکورد بالایی در مناسبات تجاری برسند، گفت: «ما می‌توانیم تا پایان سال جاری به رکورد گردش مالی در تجارت برسیم و این بسیار مثبت است».

به گفته او، گردش تجاری بین ایالات متحده و روسیه طی ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ ، حدود ۱۹.۸ میلیارد دلار بود.

این مقام ارشد مسکو اعلام کرد، شرکت‌های آمریکایی به همکاری با روسیه علاقه‌مند و به طور فزاینده‌ای مایل به کار در روسیه هستند. به گفته اورچوک، شرکت‌های آمریکایی دیدگاه بسیار مثبتی در رابطه با تعامل با روسیه دارند.

معاون نخست‌وزیر روسیه البته اعلام کرد که نمایندگان شرکت‌های آمریکایی در دیدار روز گذشته با مقام‌های روس به موضوع تحریم‌های اعمالی واشنگتن علیه مسکو اشاره‌ای نکردند.

ابراز امیدواری الکساندر اورچوک برای بهبود روابط روسیه و آمریکا در شرایطی مطرح شده که اخیرا مقام‌های روسیه در مسکو از «ویکتوریا نولاند» معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا میزبانی کردند.

نولاند که نفر سوم وزارت خارجه آمریکا محسوب می‌شود، در سفر به مسکو با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرده بود.

اختلافات مسکو و واشنگتن در زمینه مسائلی از قبیل اوکراین، ادعای حملات سایبری روسیه به آمریکا و ادعای دخالت‌های مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ همچنان پابرجاست و دولت‌های دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات به همین بهانه‌ها،  تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =