ناتو برای مقابله با تهدیدات تروریستی افغانستان اعلام آمادگی کرد

دبیرکل ناتو در اظهاراتی اعلام کرد این سازمان برای مقابله با تهدیدات تروریستی ناشی از اوضاع افغانستان آماده است.

گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در سخنانی اعلام کرد این سازمان قادر است با هرگونه تهدید تروریستی که از افغانستان ناشی می‌شود، مقابله کند.

او در ادامه افزود: ما طالبان را به خاطر تعهد خود به حقوق بشر، مقابله با تروریسم و آزادی مسئول می‌دانیم و جامعه بین المللی این پتانسیل را دارد که از نفوذ اقتصادی و دیپلماتیک بر طالبان استفاده کند.

استولتنبرگ در خصوص روسیه نیز افزود: نیروی موشکی روسیه تهدیدی برای امنیت ماست و ناتو با افزایش توان بازدارندگی و با آن مقابله خواهد کرد. ما برای گفتگو با روسیه آماده‌ایم و به ارزیابی نحوه تقویت نیروهای بازدارنده و دفاعی خود ادامه می‌دهیم.

اقدامات تروریستی در افغانستان از سوی داعش انجام می‌پذیرد که بر اساس گفته‌های مقامات آمریکایی از جمله افشاگری‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در رقابت‌های انتخابات ۲۰۱۶ مشخص شد «باراک اوباما» و «هیلاری کیلنتون» از عاملان اصلی شکل‌گیری این گروه تروریستی بودند و به آن‌ها کمک‌های بسیاری کردند.

از اقدامات تروریستی داعش در افغانستان می‌توان به انفجارهای مساجد شیعیان در ولایت‌های قندوز و قندهار اشاره کرد که بر اثر این بمب‌گذاری‌های تروریستی ده‌ها نفر از مردم افغانستان شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

چندی پیش نیز دولت روسیه در ۱۸ اکتبر اعلام کرد که فعالیت نمایندگی خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نمایندگی این سازمان در مسکو را به حال تعلیق درآورده است. این تصمیم در پی لغو مصونیت و اخراج هشت کارمند دیپلماتیک روسیه در ناتو به اتهام جاسوسی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =