جزئیات کامل ماجرای سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی / موضوع واکسن همسر ضارب صحت ندارد

در آیین معارفه ‌استاندار آذربایجان شرقی، یکی از شرکت‌کنندگان با رفتن بر روی سن، به صورت وی سیلی محکمی زد که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، صبح روز شنبه، مراسم تودیع و معارفه زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که یکی از حاضران جلسه با رفتن بر روی سن به استاندار جدید سیلی محکمی زد. با این حال رضوی خرم، با آرامش و متانت و بدون هیچ‌گونه واکنشی به سخنرانی ادامه داد که این گذشت محترمانه وی، با ذکر صلوات و شعارهای حضار در حمایت از رضوی خرم همراه شده و شهروند مذکور نیز به بیرون از سالن هدایت شد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان سخنرانی معارفه خود با بیان اینکه نامبرده را بخشیده، گفت که چهره این فرد را به خاطر نداشته و ممکن است چند سال قبل او در جایی دیده باشد با این حال، از این رفتار وی گذشت کرده و شکایتی ندارد.

همچنین پس از پایان مراسم، تعدادی از خانواده‌های شهدا و جانبازان حاضر در مراسم، با مراجعه به رضوی خرم، از متانت و ادب وی در برخورد با فرد سیلی‌زننده تقدیر کردند. با این حال، سیلی زدن به استاندار بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته است. در همین رابطه و برای جست‌وجوی علت اصلی این ماجرا با چند تن از نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفتگویی انجام دادیم.

فرد ضارب از پرسنل سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بوده است

جعفر راستی، نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز در خصوص اتفاق رخ داده، عنوان کرد: هنوز انگیزه فرد ضارب از این انجام کار مشخص نشده و خرم، استاندار آذربایجان شرقی نیز اعلام کرده که آن فرد را نمی ‌شناسد با این حال او را می‌بخشد. ولی آنچه مشخص است اینکه فرد ضارب «ا.ع» از پرسنل سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بوده و به احتمال زیاد انگیزه وی از انجام چنین کاری خصومت شخصی است ولی باید بررسی‌های لازم صورت در این رابطه گیرد.

وی ادامه داد: اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده که دلیل چنین رفتاری این بوده که تزریق واکسن همسر این فرد توسط یک مرد انجام شده هیچ ربطی به استاندار جدید ندارد؛ چرا که در این صورت این سیلی باید به صورت استاندار پیشین زده می‌شد نه استاندار جدید.

انگیزه ضارب همچنان نامشخص است

الهویردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌‎وگو با ایسکانیوز عنوان کرد: این مسئله تا حدودی پیچیده است ولی با هر انگیزه‌ای که صورت گرفته بسیار زشت و ناپسند است.

وی ادامه داد: مسائلی به‌عنوان انگیزه این فرد در رسانه‌ها برای انجام چنین کاری مطرح می‌شود ولی صرفا در حد شایعات بوده و انگیزه اصلی از انجام چنین کاری همچنان نامشخص است و اصل ماجرا نیاز به بررسی دقیق دارد چرا که این مسئله تنها یک مسئله شخصی نیست و نماد حاکمیت بوده و این امر به نوعی هتک حرمت به نظام و دولت است.

وی ادامه داد: این اتفاق تاثیری در روحیه استاندار نخواهد نداشت چرا که وی یک شخص انقلابی و جهادی است و همنجا نیز اعلام کرد که این فرد را بخشیده ولی باید بررسی‌های لازم در این باره صورت گیرد.

احتمال خصومت شخصی ضارب با استاندار

محمد باقری بنایی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: هنوز انگیزه اصلی این فرد از انجام چنین کاری مشخص نیست، اما آنچه که معلوم است اینکه یک خصومت شخصی بین این فرد با خرم، استاندار آذربایجان شرقی وجود داشته است.

دهقانی ادامه داد: انجام چنین کاری بسیار زشت بوده و در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و انگیزه اصلی پشت انجام چنین کاری نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

پشت‌پرده این ماجرا نوعی جریان‌سازی بوده است

همچنین، حسین حاتمی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و  هوراند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز عنوان کرد: سردار خرم، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بوده و از سرداران مجاهد، مخلص، میدانی و پای کاری است که می‌توان شهادت داد برای به دست آوردن سمت استانداری کوچک‌ترین رایزنی و لابی نکرده هرچند که انجام چنین این اقداماتی در حوزه سیاسی، یک امر مرسوم است.

وی افزود: نمایندگان مجلس با توجه به اینکه سردار خرم از ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین مشکلات و معضلات استان به خوبی آگاهی داشت، وی را برای سمت استانداری به وزارت کشور پیشنهاد کردند و معتقد بودند که وی مولفه‌های لازم برای پذیرش این سمت را دارا م‌ باشد و اجماع بزرگان استان از جمله امام جمعه استان و فعالان ستاد رئیسی در استان نیز گواه این توانمندی است.

حاتمی ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم که در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی فردی از غفلت عوامل امنیتی و مدیریتی سن استفاده کرده و باعث انجام یک بی‌حرمتی در حق سردار خرم شد با این وجود سردار هیچ واکنشی انجام نداده و در کمال تواضع و مهربانی عنوان می‌کند که این فرد را بخشیده و هیچ شکایتی از او ندارد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و  هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این فرد از نیروها و مدیران رده میانی نواحی سپاه می‌باشد و در لایه اول مدیران رده سپاه نبوده که ارتباط مستقیمی با سردار خرم داشته باشد و شواهد نشان می‌دهد که ظاهرا در ساختارهای نظارتی مجموعه سپاه نیز دارای هیچ پرونده مفتوحی نبوده است که حکایت از تظلم‌خواهی وی باشد.

حاتمی ادامه داد: در برخی رسانه‌ها خبری درج شده مبنی بر اینکه انگیزه فرد ضارب از انجام این حرکت ناپسند در اعتراض به تزریق واکسن همسر این فرد توسط یک مرد در مراکز درمانی وابسته به سپاه صورت گرفته که اگر صرفا با این بهانه آن رفتار ناپسند را مرتکب شود واقعا در حق مردم آذربایجان و مجموعه مقدس سپاه ظلم مضاعفی کرده است، هر چند که هیچ بهانه‌ای جواز آن حرکت زشت نمی‌تواند باشد.

وی همچنین عنوان کرد: تحلیل بنده این است که پشت‌پرده این ماجرا نوعی جریان‌سازی بوده و مخالفینی از سر حسادت و غفلت این اتفاق را سناریوسازی کرده و این ماجرا را رقم زدند که حتما باید بررسی‌های لازم در این باره صورت گیرد.

حاتمی در پایان گفت: البته قدر مسلم این است که این قبیل حواشی در اراده استاندار جدید خللی ایجاد نخواهد کرد و شخصیت متین سردار خرم بعد از این اتفاق او را به سردار دل‌های آذربایجان ارتقا داد.

سر منشا این اقدام توسط نهادهای امنیتی دنبال خواهد شد

سید علی موسوی، نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز در این باره اظهار کرد: سردار خرم سوابق طولانی در حمایت از نظام، رهبری و مردم دارد و سال‌ها در میدان‌های مختلف در دفاع از مردم و انقلاب زحمت کشیده و تا مرز جان نیز رفته و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته است.

موسوی اظهار کرد: وی سال‌ها در اسارت داعش بوده و در مقام یک آزاده است.

نماینده ملکان در پایان تاکید کرد: سر منشا این اقدام هر چه که باشد توسط نهادهای امنیتی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 1
      این بابا که سیلی زد سرهنگ سپاه بوده این استاندار جدید هم سپاهی بوده خوب دیگه یه مساله شخصی یا کاری باهم داشتن