چند درصد فارغ‌التحصیلان کشورهای اتحادیه اروپا شغل پیدا می‌کنند؟

آمارها نشان می‌دهد با وجود نرخ اشتغال بالای ۸۰ درصدی بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛ اما یونان و ایتالیا به دلیل بحران‌های اقتصادی نرخ اشتغال پایین‌تر از ۷۰ درصد را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی اخیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سال ۲۰۰۸ در بالاترین نرخ یعنی ۸۶.۹ درصد بود. این رقم در سال ۲۰۱۴، به ۷۹.۵ درصد رسید که نشان‌دهنده کاهش ۷.۴ درصدی بود.

این نرخ در سال ۲۰۱۹ به ۸۵ درصد رسید که هنوز ۱.۹ درصد کمتر از اوج نسبی خود در سال ۲۰۰۸ بود. شیوع کرونا و مشکلات  اقتصادی ناشی از آن، سبب کاهش نرخ اشتغال در سال ۲۰۲۰ به ۸۳.۷ درصد شد.

سال

نرخ اشتغال

۲۰۰۸

۸۶.۹

۲۰۱۴

۷۹.۵

۲۰۱۹

۸۵.۰

۲۰۲۰

۸۳.۷

Eurostat در گزارشی به ارائه آمار مربوط به نرخ اشتغال جوانان ۲۰ تا ۳۴ ساله که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌پردازد. این گزارش مطرح می‌کند که سطح تحصیلات، نقشی کلیدی در اشتغال جوانان دارد. به طوری که هر چه سطح تحصیلات بالاتر باشد، نرخ اشتغال بیشتر خواهد بود. همچنین افراد با تحصیلات عالی، کمتر در معرض بیکاری بودند.

سال ۲۰۲۰ نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان تحصیلات عالی در چک، سوئد، اتریش، آلمان، هلند و جزیره مالت، بیش از ۹۰ درصد بود. ۵ کشور دیگر عضو این اتحادیه، نرخ اشتغال بالای ۸۰ درصد و تنها ۲ کشور یونان و ایتالیا که بیشترین آسیب را از بحران مالی و اقتصادی دیده‌اند، نرخ اشتغال کمتر از ۷۰ درصد داشتند.

مقایسه بین نرخ اشتغال برای کل جمعیت (بین ۲۰ تا ۶۴ سال) صرف نظر از سطح تحصیلات آن‌ها و نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان، نشان می‌دهد که ادامه تحصیل برای رسیدن به شغل، سودمند است. یونان، ایتالیا و لیتوانی در سال ۲۰۲۰ تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند که نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان اخیر آن‌ها کمتر از نرخ اشتغال کلی بود، که نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان جدید با چالش‌های خاصی برای ورود به بازار کار در این کشورها مواجه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =