قالیباف: موفقیت در گرو باور جمله ما می‌توانیم است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: فاصله بین پیشرفت و عزت یک جامعه و یک ملت و امت تا وابستگی و تحت سلطه قرار گرفتن در یک روحیه و در کلمه ما می‌توانیم یا ما نمی توانیم خلاصه می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت سردار حسن تهرانی مقدم صبح امروز ( پنجشنبه 20 آبان)  با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری از جمله محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در محل حسینیه امام رضا نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره  اظهار داشت:  بدون شک امروز مجموعه‌ نیروی هوافضا به برکت مجاهدت رزمندگان این مجموعه از روزهای غریبی و غربت دفاع مقدس خارج شده است، روزهایی که آرزوی یک خمپاره را می‌کشیدیم تا به امروز که افتخار آفرین و تضمین کننده امنیت کشور در زمین، هوا و دریا هستیم. جمعی که نماد و تبلور این شعار بسیار با مسما یعنی ما می توانیم هستند.

وی با تاکید بر اینکه فاصله بین پیشرفت و عزت یک جامعه و یک ملت و امت تا وابستگی و تحت سلطه قرار گرفتن در یک روحیه و در کلمه ما می‌توانیم یا ما نمی توانیم خلاصه می شود، گفت:اگر یک فرد، یک جامعه و امت باورش این بود که ما می‌توانیم قطعا پیشرفت می کند و بر مشکلات فائق می‌آید و در برابر ظلم می‌ایستد.

قالیباف با بیان اینکه روحیه اتکا  به مردم  و خدا باوری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز هوافضا تابلو تمام نما برای ما می‌توانیم است علت این است که این‌ مجموعه در کنار خدامحوری که مبتنی بر سنت های اسلامی است، مردم داری و مشارکت مردم را هم در دستور کار قرار داده است و همین مردم و جوانان و نیروهای متعهد در کنار هم قرار گرفتند که این تحول را رقم زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عزت و عظمت انقلاب اسلامی ناشی از روحیه استقلال خواهی و روحیه ما می‌توانیم است، عنوان کرد: امروز امنیت ما در بخش های مختلف در زمین، هوا و دریا و در مرزها به برکت همین روحیه ما می‌توانیم است. البته باور ما این است که مکتب امام خمینی به ما یاد داده و اسلام سیاسی و مکتب اهل بیت این را به ما یاد داده که ما قدرت استراتژیک خود را در قدرت موشکی نمی دانیم و عمق اقتدار را در قلب یکایک امت اسلامی و مردم این سرزمین می‌دانیم.

وی افزود:  تا قلب مردم  برای اسلام و انقلاب خود می تپد این ما می توانیم و این اقتدار وجود دارد و بدون شک توان موشکی ما نیز به برکت همین مردم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز در قانون گذاری، قوه مجریه و قوه قضاییه برای موفقیت و عدم موفقیت همین فاصله ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم وجود دارد، گفت: اگر ما امروز در عرصه اقتصاد دچار ضعف هستیم قبل از اینکه تحریم را مقصر بدانیم باید این روحیه را مقصر بدانیم باید از خود سوال کنیم که معتقد به روحیه ما می توانیم در این عرصه هستیم  یا خیر. اگر باور به ما می‌توانیم داشته باشیم موفقیت در عرصه اقتصادی نیز در یک قدمی ما است.

کد خبر: 1118093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =