سفر مقامات اسرائیلی به مصر برای تبادل اسرا با حماس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر هیات امنیتی این رژیم به قاهره به منظور دیدار با تعدادی از مقامات مصری و گفت و گو درباره مسائل امنیتی منطقه و بررسی پیش نویس توافقنامه آزادی اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، پایگاه خبری «کان» رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک هیات امنیتی این رژیم صبح امروز (یکشنبه) با هدف دیدار با تعدادی از مقامات مصری و گفت و گو درباره مسائل امنیتی منطقه از جمله تقویت روابط دو کشور، شهرک‌سازی در نوار غزه و فراهم کردن زمینه تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به قاهره سفر کرد.  

بر اساس این گزارش،  اعضای این هیات امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است امشب به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازگردند.

شبکه «‌ای ۲۴» (i۲۴) رژیم صهیونیستی نیز با اعلام این خبر اضافه کرد:  منابع مصری در اوایل ماه جاری اعلام کردند که قرار بود «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر، پیش‌نویس قرارداد تبادل اسرا را که مورد تایید حماس قرار گرفت، به «نفتالی بنت»  نخست وزیر رژیم اسرائیل تحویل دهد.

این منابع به روزنامه «العربی الجدید» قطر گفتند که «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر در جریان سفر آینده خود به سرزمین‌های اشغالی که در پایان ماه جاری انجام خواهد شد، جزئیات این قرارداد را به «نفتالی بنت» ارائه خواهد کرد و پس از آن وی تصمیم خواهد گرفت که آیا اجازه دارد به سمت اجرای آن حرکت کند یا خیر.

به گزارش شبکه‌ای ۲۴ رژیم صهیونیستی، هفته گذشته نشستی با حضور اعضای کمیته نظامی مشترک ارتش این رژیم و ارتش مصر در شرم الشیخ برگزار شد و در این دیدار دو طرف در مورد مسائل مشترک دو ارتش گفت وگو کردند.

در این نشست که سرلشکر «عودید باسیوک» رئیس بخش عملیات و سرگرد «طال کلمان» رئیس بخش راهبردی و دائره سوم و «سرتیپ « آوی دابرین» رئیس واحد روابط خارجی ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشتند، اصلاحیه‌ای در توافقنامه صلح صورت گرفت که مورد تایید رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بر اساس آن حضور امنیتی مصر در منطقه رفح تقویت می‌شود.

کد خبر: 1118454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =