روسیه در فوتی‌های کرونا باز هم رکورد زد

یکهزار و ۲۵۴ نفر در روسیه طی شبانه روز گذشته بر اثر بیماری کرونا جان باختند که بالاترین رقم از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در یک روز بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در روسیه روز جمعه اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۳۷ هزار و ۱۵۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و یکهزار و ۲۵۴ نفر نیز جان سپردند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کرونایی از ابتدای همه گیری تاکنون به ۹ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۶۸ نفر رسید و ۲۶۱ هزار و ۵۸۹ نفر هم فوت کرده اند.

دولت روسیه برای مهار کرونا تدابیر جدیدی را اتخاذ کرده که مهم ترین آن اعمال سیستم کد ویژه برای افراد به منظور استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی از جمله برنامه های فرهنگی و تئاتر و سینما است.

دولت روسیه در هفته جاری طرح قانونی صدور کدهای ویژه به نام «کیو آر کد» را به دومای روسیه ارائه کرد.

به گزارش رسانه ها، این کدهای ویژه فقط به افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند از طریق تلفن همراه یا شبکه اینترنتی داده خواهد شد. مهلت برای استفاده از این کدها که پس از پایان آن، افراد حق استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی را نخواهند داشت، روز اول ماه فوریه (۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) اعلام شده است.  

مقامهای روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاص دارند و برنامه هایی برای تبلیغ آن در رسانه و آگاهی رسانی به مردم برای استقبال از آن اجرا می شود. دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه بتازگی گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

 افزایش بی سابقه مرگ و میر و ابتلا به بیماری کرونا در روسیه در حالی همچنان ادامه دارد که روند واکسیناسیون در این کشور کند است و مردم تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

به گزارش ایرنا از مسکو، روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها ، میزان تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.  

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۵۶ میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود ۶۶ میلیون نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1118943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =