استفاده از سهمیه رزمندگان کنکور دکتری چه شرایطی دارد؟

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد. بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب اردیبهشت ۶۸ هیئت وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب آذر ۷۱ مجلس محترم شورای اسلامی، متقاضیانی که از سـال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمونهای ورودی پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقـل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند، در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.

آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در مقطع کاردانی و یک بار هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در مقطع کاردانی، یک بار هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته و یک بار نیز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۲۴ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی مقطع دکتری سنوات گذشته شرکت کرده‌اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل کنند.

گفتنی است ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از اول آذر ماه آغاز شد و ۸ آذر به پایان می‌رسد. توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۳ اسفند ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۵ اسفند مهلت دارند برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. 

کنکور دکتری ۱۴۰۱ جمعه ۶ اسفند ماه برگزار می‌شود. نتایج اولیه این آزمون دهه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و داوطلبان در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایح نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =