بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از بیماری‌محور به بیمارمحور تبدیل شده‌اند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت:بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی از بیماری‌محور به بیمارمحور تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، مراسم تجلیل از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

در این مراسم محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، حمیدرضا غلامرضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، سیروس صابری، مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از مسئولان دانشگاه، پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان فرهیختگان،  اعضای هیأت امنای مساجد، خیرین سلامت و ... حضور داشتند.

 بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از بیماری‌محور به بیمارمحور تبدیل شده‌اند

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب (س) مظهر زن کامل و یک الگو برای زنان مسلمان است که عرصه حضور یک زن اجتماعی و عالمه را به منصه ظهور رساند. ایشان در زمان حیات خود در شهر کوفه، محل رجوع بانوان و دارای مراتب اجتماعی بود. به همین علت به‌عنوان عقیله بنی هاشم به معنای کسی که فرصت بروز عقل در محیط خود را پیدا کرده و لقب گرفت. افتخار ماست که شاگرد این مکتب هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پرستاری، اظهار کرد: پرستاری فعل تیمارداری، بیمارداری و خدمتی است که اگر ارزش‌های الهی و انسانی بر آن حاکم نباشد، کاری بس سخت و دشوار است.

دکتر طهرانچی با اشاره به حضور و فعالیت پرستاران و دانشجویان رشته‌های پرستاری و علوم پزشکی در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: کارکرد بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشی و درمانی است. از این رو پرستاران شاغل در این بیمارستان‌ها نیز پرستار - مربی هستند، چرا که در این بیمارستان‌ها با دو قشر بیمار و دانشجو در ارتباطند. این پرستاران باید مفهوم و ارزش‌های پرستاری را درک کرده باشند تا بتوانند آنها را به دانشجویان پزشکی، پرستاری و دیگر رشته‌های علوم پزشکی به خوبی آموزش دهند. از این رو جایگاه پرستاران در دانشگاه آزاد اسلامی دوچندان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از خدمات و تلاش های پرستاران و کادر درمان در دوران همه گیری کرونا، گفت: طی دو سال کرونا، پرستاران مانند آهنی بودند که به کوره رفتند و درخشندگی آنها نمایان‌تر شد. در برهه سخت همه‌گیری کرونا، مردم با بیماری مواجه بودند که تیمارداری در آن از اهمیت بیشتری نسبت به درمان برخوردار بود.

وی افزود: در نگاه تحولی دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های این دانشگاه از بیماری‌محور به بیمارمحور تبدیل شده‌اند و این تحولی است که پرستاران رکن رکین آن هستند.

پرستاری هنر است

در ادامه حمیدرضا غلامرضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: پرستاری فقط تخصص نیست، بلکه تخصص همراه با هنر است. پرستاری ترکیبی از دانش، هنر، تجربه، مهربانی و عطوفت است. پرستاری هنری است که می تواند بیماران را نجات دهد و آنها را به زندگی باز گرداند.

وی با تأکید بر اینکه آمارها بیانگردرخشش پزشکان و پرستاران بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه خدمات مطلوب به بیماران است، افزود: تاکنون 40 هزار دیالیز و 300 پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان با موفقیت انجام شده است که در بین مراکز درمانی غرب استان تهران بی نظیر است. 

غلامرضایی گفت: تمام تلاش مدیران، پزشکان و کادر درمان بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خدمات با کیفیت بالا و مطابق با استانداردها به بیماران و مراجعه کنندگان است.

حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: نجات جان انسان ارزشمندترین کار در نزد خداوند است و فردی که جان یک نفر را نجات دهد به منزله احیاء همه انسان ها محسوب می شود. 
وی افزود: همان گونه که عمل حج انسان را از گناه پاک می کند، پرستاری و مراقبت از بیمار نیز انسان را عاری از گناه می کند. پرستاری کار حضرت زینب (س) بود.در ادامه این مراسم با حضور دکتر طهرانچی از تعدادی از پرستاران تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح زیر است:

1.راحله کریم زاده                                                              
2.فروغ اکبرپور                                                                 
3.مریم حقگو                                                                    
4.سپیده قاسمی                                                              
5. نعیمه آذران                                                                
6.زهرا عبدالهی
7.رامین قمی
8.رضا محمدی
9.مریم نوروزیان
10.مبین جلیلی
11. میلاد حیدری

همچنین از تعدادی از پرستاران بازنشسته تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:
1.آذر گلستانی                                                               
2.نرگس عزمی                                                               
3.مریم محمد قلی نیا
4. شهناز سبحانی

شایان ذکر است در این مراسم از تعدادی کمک پرستار و افرادی که داوطلبانه در امر واکسیناسیون کرونا مشارکت داشتند نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =