رژیم صهیونیستی در پی برگزاری رزمایش ضدایرانی با آمریکا

رژیم صهیونیستی در ادامه دست و پازدن‌ها برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین، در صدد است تا به طور مشترک با ایالات متحده آمریکا رزمایشی ضدایرانی بر فراز دریای مدیترانه برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌المل ایسکانیوز، در حالی که در هفته‌های اخیر، اخبار مربوط به تلاش صهیونیست‌ها برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات  جدید «وین» برای «رفع تحریم‌ها» و احیای برجام بشدت افزایش یافته است، گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تلاش دارند برای وحشت‌پراکنی، رزمایشی ضدایرانی با شرکای آمریکایی خود برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قصد دارند امروز (پنجشنبه) درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در حالی که این مقام آمریکایی حاضر به بحث درباره جزئیات رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشده است اما شبکه صهیونیستی «کان»، پیشتر در روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که رزمایش ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

در گزارش کان آمده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد که رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است، شبیه‌سازی کنند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حاضر به پاسخگویی به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره گزارش کان نشدند اما با این حال، این شبکه صهیونیستی گزارش کرده است که احتمالاً رزمایش مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی پنتاگون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته است که درباره رزمایش احتمالی مشترک واشنگتن با تل‌آویو اظهارنظر نمی‌کند.

وی در  این خصوص گفت: «ما به طور معمول رزمایش‌هایی را با شرکای اسرائیلی خود برگزار می‌کنیم زیرا با تهدیدات مشترکی در منطقه مواجه هستیم. چیزی برای افزودن به گزارش‌های مطبوعاتی نداریم».

از پیش از آغاز دور جدید مذاکرات وین در هشتم آذر ماه که تا روز جمعه ۱۲ آذر ماه ادامه داشت، مقام‌های رژیم صهیونیستی به شدت دست و پا زدند تا به هر نحوی در جریان این مذاکرات مانع‌تراشی کنند و جامعه بین‌المللی را به تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران ترغیب کنند.

این خبر تحریک‌آمیز که رسانه‌های صهیونیستی بر روی آن مانور داده‌اند، در حالی منتشر شده که ادامه دور جدید مذاکرات وین، امروز (پنجشنبه ۱۸ آذر ماه) با حضور نمایندگانی از ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و نماینده آمریکا و «انریکه مورا» معاون «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

فضاسازی صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و به هیچ‌ وجه به دنبال تسلیحات اتمی نیست اما با این حال یک مقام ارشد دولت بایدن گفته است که رزمایش‌های احتمالی برای «بدترین سناریو» علیه جمهوری اسلامی ایران در صورتی است که به دنبال ساخت بمب باشد.

هیأت ایرانی  در مذاکرات «وین» بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با حضور در دور جدید مذاکرات، جدیت خود را برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل نشان داده است و هم‌اکنون این طرف‌های مقابل هستند که باید عزم خود را برای احیای برجام و عمل به تعهداتشان در قبل این توافق نشان دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1121341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =