موفقیت‌های امروز مس رفسنجان با ترسیم یک مثلث حاصل شد!

سرپرست تیم مس رفسنجان اعتقاد دارد که موفقیت های امروز مس اتفاقی نبوده و حاصل یک برنامه ریزی مدون است.

علی علیزاده در گفتگو با ایسکانیوز درباره آخرین شرایط تیم فوتبال مس رفسنجان بعد از موفقیت های اخیر این تیم اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوب است و وضعیت مناسبی داریم، از آنجایی که در این فصل جوانگرایی کردیم باید برای ماحصل آن یک مقدار صبر میکردیم این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از ترکیب تیم تغییر کرده و به همین خاطر بعد از سپری شدن زمان لازم حالا به یک ثبات و شرایط خوبی رسیدیم و توانستیم به اهدافی که داریم تا این جای کار دست پیدا کنیم اما هنوز هم کار داریم و باید بهتر از اینها بشویم.
وی درباره اینکه حضور مربی جوانی مانند ربیعی و مدیران جوانی مانند خودش در این موفقیت ها چقدر تاثیر گذار هستند گفت: شما اگر رزومه آقای ربیعی را در این سه سال ببینید پاسخ سوالی که پرسیدید را خواهید گرفت که چقدر وی روی این نتایج و پیشرفت تاثیر داشته است در هر صورت نیروی جوانی برای هر تیمی خوب است و هرچقدر مدیران و مربیان جوانتر باشند انگیزه و انرژی نیز در آن تیم بیشتر می شود چرا که کار و فعالیت بیشتر می شود. الباه در کنار آن ما مشاوران و مدیران کهنه کار و با تجربه هم داریم که در مواقع لزوم با آنها برای امور مختلف مشورت می‌کنیم اما خدا را شاکریم که توانستیم در این سه سال کارهای مثبتی انجام داده و برای شهر رفسنجان قدم های بزرگ فوتبالی را برداریم‌.
علیزاده درباره اینکه تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر باید چه اقداماتی را انجام بدهند تا مثل مس رفسنجان موفق عمل کنند گفت: ما برای خودمان یک مثلث را در باشگاه مثل فسنجان ترسیم کردیم شامل اضلاع فنی، منابع انسانی و مدیریت و از روزی که این مثلث را ترسیم کردیم اجازه ندادیم بعد از آن حتی یک روز هم یکی از اجزای آن بدون هماهنگی با بقیه کار کرده و به اصطلاح باز شود. برای همین توانستیم نتیجه لازم را بگیریم، در کنار این سه ضلع، با نظم مالی خوبی که داشتیم توانستیم تا اینجای کار موفق ظاهر شویم هرچند ما اصلاً پولدار نیستیم و فقط نظم مالی داریم و همین نظم مالی باعث شده است تا بتوانیم کار درست را انجام بده و باز هم خدا را شکر می کنم که نو۳انستیم در این سه سال به ثبات خوبی دست پیدا کنیم و فکر می‌کنم این ثبات باعث شده است تیم نتایج خیلی خوبی بگیرد این در حالی است که داریم زیرساخت‌ها را هم درست میکنیم و فکر می کنم برای یک یا دو سال آینده شهر رفسنجان، تبدیل به یک کمپ قوی برای فوتبال ایران خواهد شد تا همه فوتبال کشور بتوانند از این کمپ بهره مند شوند.
معاون تیم مس رفسنجان درباره اینکه چه راهکارهایی برای این تیم وجود دارد تا به سرنوشت مثل کرمان که حتی یک روز هم به لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد دچار نشود گفت: من خودم عرق و تعصب خوبی به کرمان دارم و چهار سال در مس کرمان فوتبال بازی کردم این در حالی است که همین تیم طی یکی دو سال حدود ۵ یا ۶ مدیر را به خود دیده و هر جایی که ثبات نداشته باشد چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مدیریتی هیچگاه موفق نمی شود و مس کرمان هم در این سال‌ها ثبات نداشته که این اتفاقات برای این تیم رخ می‌دهد. مگر میشود در یکی دو سال این همه مدیر در یک تیم تغییر کند؟ بالاخره هر مدیری که می‌آید یکسری تفکرات و ایده هایی دارد و تا می‌خواهد آنها را اجرا کند او را تغییر می دهند. تقریبا مانند استقلال تیم پر طرفدار کشور که در این سالها به خاطر عدم ثبات در مدیریت و مسائل فنی هیچگاه موفق عمل نکرد.
علیزاده درباره اینکه چرا ربیعی سرمربی مس رفسنجان در نشست خبری اخیر خود به شدت عصبانی بود و گلایه می کرد که نباید توقعات را از مس رفسنجان بالا برد در این خصوص اظهار داشت: در کل ایران توقعات دارد بالا میرود این در حالی است که وقتی که تیم به لیگ برتر رسید ما یک هدف سه ساله را ترسیم کردیم که در سال اول در لیگ برتر ماندگار شویم، در سال دوم تک رقمی شده و در سال سوم نیم نگاهی به آسیا داشته باشیم البته فقط نیم نگاه، چون زیر ساختار لازم را نداریم و باید اول زیرساخت‌ها را آماده کرد و سپس به آسیا رفت چون دیگر پای استان و شهر در میان نیست و حضور در آسیا آبروی ایران است در این میان پارسال خوشبختانه تک‌رقمی شدیم و امسال هم همان هدف پارسال را داریم و می خواهیم تک رقمی شویم اما سعی می کنیم رتبه مان از پارسال بهتر شود.
وی تاکید کرد: اما اینکه می‌گویند آسیا، باید عقلانی صحبت کرد ما اگر بخواهیم به آسیا برویم باید سپاهان، استقلال، پرسپولیس، گل گهر، تراکتور و فولاد را زیر پای خود بیاوریم یعنی برای آسیایی شدن باید سه تیم از این ۶ تیم را حذف کنیم. این موضوع کار بسیار سختی است است و اگر عقلانی نگاه کنید برای مثل رفسنجانی این کار دشوار است‌. نمی‌گویم نشدنی است، شدنی است اما بسیار سخت و دشوار. ما بر اساس اهداف مان جلو می رویم و نمی خواهیم با اهداف بلند پروازانه گامهای بلندتری را برداریم تا خدایی نکرده ضربه بخوریم بنابراین آرام آرام و با برنامه‌ریزی جلو می‌رویم تا بتوانیم موفقیت‌ها را استمرار ببخشیم.

کد خبر: 1121805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =