اُمیکرون واکسن‌گریز است؟ / اجتناب‌ناپذیری بازگشت محدودیت‌ها

یونسیان توضیح داد: احتمالا با موجی بزرگ و تعداد زیادی از مبتلایان مواجه خواهیم بود و اگر نمی‌خواهیم چیزی شبیه به موج پنجم را تجربه کنیم، بازگشت محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر است و دولت و ستاد کرونا باید این تصمیم را بگیرند.

مسعود یونسیان؛ عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا تغییر به وجود آمده در ژنوم ویروس کرونا در اُمیکرون منجر به واکسن گریزی آن شده است یا خیر، توضیح داد: احتمال افزایش واکسن گریزی ویروس وجود دارد و شواهد اولیه این موضوع را نشان داده است.

او ادامه داد: از طرفی به نظر می‌رسد که بیماری خفیف‌تر است و از طرفی به دلیل اینکه مقاومت آن نسبت به واکسن کمتر و سرایت‌پذیری بیشتر شده، نمی‌دانیم که حاصل ضرب این کمتر و بیشتری در نهایت چه خواهد شد اما بعید به نظر می‌رسد که نتیجه مطلوب باشد.

یونسیان توضیح داد: احتمالا با موجی بزرگ و تعداد زیادی از مبتلایان مواجه خواهیم بود اما اینکه تعداد مرگ‌ها به اندازه موج پنجم باشد را نمی‌دانیم و امیدواریم که اینطور نشود اما اگر نمی‌خواهیم چیزی شبیه به موج پنجم را تجربه کنیم، بازگشت محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر است و دولت و ستاد کرونا باید این تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1122742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =