سوریه: سیاست آمریکا در قبال منطقه واقع بینانه نیست

معاون وزیر امور خارجه سوریه سیاست های آمریکا در قبال کشورش و منطقه را غیر واقع بینانه خواند و افزود که این کشور هنوز از برگ داعش در عراق و سوریه استفاده می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بشار الجعفری چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود: سوریه پیروزی بزرگی بر تروریسم به دست آورده، اما جنگ هنوز پایان نیافته است.

سیاستمدار ارشد سوری تاکید کرد که تصمیم رهبری و ملت سوریه مبتنی بر عدم حضور هرگونه اشغالگر در خاک سوریه است.

وی به تحمیل سال ها جنگ و تروریسم علیه کشورش اشاره و دهه اخیر را برای سوریه «دهه آتش و جنگ» عنوان کرد و افزود: سخن گفتن از پایان جنگ در سوریه امکان پذیر نیست مگر اینکه به اشغالگری در سراسر سوریه پایان داده شود.

الجعفری با محکوم کردن سیاست های خصمانه غرب علیه کشورش گفت: اقدام غرب علیه سوریه، نوعی تسویه حساب با دمشق به دلیل به شکست کشاندن طرح های غرب در منطقه است.

وی با انتقاد از سیاست های آمریکا افزود: واشنگتن هیچ گاه سیاست واقع بینانه ای را در منطقه پیش نبرده است و هنوز از برگ داعش در عراق و سوریه استفاده می کند.

الجعفری در عین حال گفت: دمشق هرگز درها را به روی هیچ گونه تحرک سازنده از سوی آمریکا در قبال سوریه نبسته است و واشنگتن باید سیاست واقع بینانه در قبال سوریه و منطقه در پیش گیرد.

معاون وزیر خارجه سوریه رابطه کشورش با روسیه را تاریخی خواند و تا کید کرد که روابط دمشق با مسکو رابطه هم‌پیمانی است و هماهنگی با مسکو برای بررسی مسائل گوناگون از جمله حملات رژیم صهیونیستی، به طور روزانه انجام می‌شود.

وی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را نیز رابطه هم‌پیمانی خواند و گفت سوریه برای نخستین بار موفق به ایجاد یک پیمان عربی با ایران شد.

وی همچنین سفر وزیر خارجه امارات به دمشق را نمود روشنی از بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه دانست و در عین حال گفت: ریاض همچنان طرح ‌های غیرعربی را اجرا می‌کند و سیاست آن در گروه طرح های غربی است.

الجعفری گفت که ۱۴ سفارتخانه عربی در دمشق مشغول بکار است  و مخالفان سوریه در اقلیت هستند.

وی در واکنش به برخی اظهارات در باره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: سوریه از اتحادیه عرب خارج نشده است زیرا سوریه از بنیان گذاران آن به شمار می رود.

الجعفری با بیان اینکه سوریه از پوشش قومیتی  خود خارج نشده است گفت: دمشق اجازه نمی‌دهد که برای حضورو مشارکتش در اتحادیه عرب شرط تعیین شود.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود که بر کسی پوشیده نیست که قطر در روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانع‌تراشی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1122988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =