از جدال حساس سپاهان و پرسپولیس در اراک تا مچ اندازی مجیدی و نکونام!

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از چهارشنبه، ۸ دی ماه آغاز می‌شوند و ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ تمام مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز چهارشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان فولاد است و سپاهان در شهر بی‌طرف به مصاف پرسپولیس می‌رود.

نساجی مازندران - نفت مسجدسلیمان

نساجی هفته گذشته برد خوبی مقابل مس رفسنجان به دست آورد و این هفته در دیداری خانگی میزبان نفت مسجدسلیمان در شهر اصفهان است! نساجی که به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه شهید وطنی هفته ها در ساری میزبان حریفان بود این هفته در نصف جهان و خارج از خانه میزبان است. ورزشگاه نقش جهان اصفهان زمینی عالی دارد که دیگر بهانه ای برای کادرفنی نساجی باقی نمی گذارد. ساکت الهامی سرمربی این تیم مدعی است که در صورت بازی روی زمین مسطح نتایج تیمش فوق العاده خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان هم به نظر می رسد از بازی در نصف جهان ناراضی نیست. نفتی ها هفته گذشته بعد ازهفت مسابقه رنگ برد را دیدند تا فراز کمالوند هم از تیمش و هم از داوری مسابقه ابراز رضایت کندو بگوید پیروزی مقابل فجرسپاسی سرآغازی برای بردهای تیمش خواهد بود. باید دید این مسابقه در شهر ببطرف چطور از کار در می آید. نساجی در حال حاضر 14 امتیازی و روی پله هشتم جدول است و نفت مسجدسلیمان 10 امتیازی در رده چهاردهم جدول است. 

پیکان - پدیده

پیکان بعد از دو باخت سنگین مقابل استقلال و پرسپولیس به یکباره متحول شد و توانست سپاهان را در اصفهان شکست بدهد. همین برد پیکانی ها را 18 امتیازی کرد و به رده ششم جدول لیگ رساند.شاگردان مجتبی حسینی این هفته هم دیداری با تیم بحران زده و قعرنشین پدیده دارند. به نظر می رسد پیروزی دور از دسترس حریف تهرانی نخواهد بود.هرچند کادرفنی پیکان نگران غرور کاذب بازیکنانش بخاطر شکست یک تیم مدعی است.

پدیده تنها تیم بدون برد رقابت هاست که ضعیف ترین خط حمله و خط دفاع لیگ را دارد و مقابل استقلال هم هفته گذشته سه گل خورد. پدیده اگر می خواهد در لیگ برتر بماند باید روند نتیجه گیری اش را تغییر بدهد.تیمی که هم از استقلال و هم از پرسپولیس طلب دارد و حالا به دنبال احقاق حق خود و حتی کسر امتیاز از بدهکاران بزرگ خود است باید برای بقا هم تلاش بیشتری کند.   حتی اگر پدیده بتواند طلبش را از سرخابی ها بگیرد هم برای ماندن در لیگ برتر به جز پول به امتیاز نیز نیاز دارد.

تراکتور- ذوب آهن

تیم های یازدهم و دوازدهم جدول لیگ برای فرار از بحران تلاش می کنند. پنجره نقل و انتقالاتی هر دو باشگاه به دلیل بدهی به خارجی ها بسته شده است! هر دو باشگاه از نظر نتیجه گیری در این فصل ضعیف عمل کرده اند. هر دو تیم سرمربیان جدیدی را به این امید به خدمت گرفتند که ناکامی فصل قبل تکرار نشود اما تا هفته یازدهم موفق نبوده اند!

تراکتور که روی پله یازدهم است هفته گذشته مقابل هوادار تیم تازه وارد لیگ برتری شکست خورد تا باعث ناراحتی هوادارانش  شود. ذوب آهن هم 6 هفته است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و بعد از پدیده قعرنشین دومین خط دفاع ضعیف لیگ را داراست. اکنون زمزمه هایی مبنی بر تغییر کادرفنی هر دو تیم در محافل ورزشی شنیده می شود و هر دو سرمربی یعنی تارتار و سولدو برای رسیدن به آرامش باید در این مسابقه پیروز شوند. مساوی هم خیلی به سود هیچ کدام از دو تیم نیست. این بازی شاید شام آخر یکی از مربیان در لیگ برتر باشد.

گل گهرسیرجان - مس رفسنجان

دربی استان کرمان در شرایط عجیبی برگزار می شود تا دو هفته پیش گل گهر در جمع مدعیان صدرنشینی و قهرمانی بود اما به دلیل استفاده از بازیکن گابنی و کسر چندین امتیاز به رده نهم سقوط کرد و 13 امتیازی شد. مس رفسنجان هم 18 امتیازی و رد رده پنجم جدول است. رفسنجانی ها بعد از 4 برد متوالی و یک مساوی مقابل نساجی مازندران باخت.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم می گوید بعد از رای کمیته انضباطی روحیه بازیکنان تیمش خرد و خمیر شده و دیگر بازیکنانش شادابی گذشته را در زمین مسابقه ندارند. به هر حال اگر گل گهر می خواهد دوباره به جمع مدعیان برگردد باید به جز چشم امید داشتن به کمیته استیناف در زمین مسابقه هم امتیاز بگیرد.مس رفسنجان در این فصل بخت همراهش است که داوران خیلی راحت برعکس فصل گذشته برایش پنالتی می گیرند و این مساله تبدیل سوژه جدیدی شده،  مدافعان گل گهر باید مراقب باشند که در محوطه جریمه به مهاجمان مس برخورد نکند.

فجر سپاسی - هوادار

تقابل ۲ تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر جذابیت‌های خاص خودش را دارد، به ویژه در این مقطع که هوادار با کسب چند پیروزی روحیه‌ای دوچندان دارد و زردپوشان شیرازی ۷ بازی است که طعم پیروزی را نچشیده اند.

در حال حاضر هوادار با ۱۲ امتیاز در رده دهم ایستاده است و فجر سپاسی با ۱۰ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

سپاهان - پرسپولیس

جنجالی‌ترین بازی سال‌های گذشته فوتبال کشور این هفته در اراک برگزار خواهد شد تا دیگر رفتارهای پرخاشگرانه‌ای که در فصول قبل شاهد آن بودیم، تکرار نشوند.

سپاهانی‌ها که در روال عادی باید از پرسپولیس در اصفهان میزبانی می‌کردند، به دلیل این که ورزشگاه اراک نزدیک‌ترین ورزشگاه استاندارد به اصفهان است و از طرف دیگر پرسپولیس از بازی در این شهر خاطرات خوبی ندارد و متحمل ۲ شکست شده، این شهر را برای میزبانی انتخاب کردند.

هر ۲ تیم ۲۲ امتیازی هستند، اما سپاهان به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم است.

دیداری که به الکلاسیکوی فوتبال ایران معروف است، همچون فصل گذشته در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد؛ اما هواداران زیادی پیگیر این بازی هستند.

صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک

صنعت نفت که با تساوی هفته گذشته برابر فولاد خوزستان در منطقه سقوط قرار گرفت و با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم ایستاد، برای جبران نتایج ضعیفش در این فصل باید از تیم مدعی آلومینیوم اراک امتیاز بگیرد.

شاگردان خطیبی با ۲۱ امتیاز پشت سر پرسپولیس در رده چهارم هستند و کوچک‌ترین لغزش از پرسپولیس و سپاهان در کنار پیروزی آلومینیوم در اراک تضمین کننده صعود این تیم به رده دوم است.

استقلال - فولاد

استقلال هفته گذشته با پیروزی قاطع برابر پدیده راه صدرنشینی خود را هموار کرد، اما این تیم برای تثبیت صدرنشینی کار سختی دارد و باید تیم قدرتمند فولاد خوزستان را از پیش رو بردارد.

فولاد در ۷ بازی گذشته با هدایت نکونام صاحب ۳ پیروزی و ۴ تساوی شده و اگر پیروزی این تیم در جام حذفی برابر شهرداری نوشهر را در نظر بگیریم، این آمار به ۴ پیروزی و ۴ تساوی می‌رسد.

البته استقلال هم از ۵ بازی گذشته ۳ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است و تنها تیم شکست ناپذیر لیگ بیست و یکم به شمار می‌رود. به همین دلیل بازی فردا برای هر ۲ تیم سخت است و نقش تعیین کننده‌ای در جدول لیگ دارد.

کد خبر: 1123686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =