اضافه شدن بخش سرباز حقیقت در جشنواره فجر امسال به یاد سردار سلیمانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فجر امسال بخشی به نام سرباز حقیقت با موضوع سردار سلیمانی وجود دارد تا با هجمه‌های دشمنان درباره شخصیت وی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار محمد بابایی در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه که امروز(چهارشنبه ۸ دی ماه) در دانشگاه آزاداسلامی تهران مرکزی برگزار شد، گفت: رویکردهای امنیتی مکتب حاج قاسم سلیمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حوزه امنیت در مقابل تهدید قرار می‌گیرد. داعش در این سیاست در حوزه تهدید است و حاج قاسم در حوزه امنیت قرار دارد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا با اشاره به عینی و ذهنی بودن امنیت ملی مطرح کرد: سردار شهید سلیمانی به هر دو گذاره معتقد بود اما به عینی بودن امنیت توجه بیشتری داشت.

سردار بابایی تشریح کرد: نا امنی ذهنی باعث میشد مقاومت در عراق از بین برود و برای همین حاج قاسم در اولین گام هیمنه داعش را شکست.

رئیس پلیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا افزود: ترکیب جنگ نرم و سخت برای حفظ امنیت، یکی دیگر از تکنیک‌های سردار برای مقابله با داعش و تروریسم جهانی بود.

سردار بابایی گفت: خلق واژه مدافع حرم، مصداق بارز ترکیب جنگ نرم و سخت بود که توسط سردار سلیمانی ابداع شد.

رئیس پلیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ادامه داد: سردار سلیمانی عرصه امنیت داخلی را پیوسته با امنیت ملی و بین‌المللی می‌دانست و توجه وی معطوف به سیاست‌ یا میدان جنگ داخلی با خارجی محدود نبود و در هر دو عرصه حضور داشت.

وی اضافه کرد: ایجاد هسته‌های حزب الله در جهان یکی از آروزهایی امام خمینی بود که تا کنون به صورت کامل انجام نشده است؛ اما حاج قاسم این کار و ارزش گذاری را آغاز کرد.

به گفته سردار  بابایی، حاج قاسم به صورت هم زمان امنیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی  اقتصادی را پیش می‌برد و تک بعدی فعالیت نداشت. همچنین اقتدار، امنیت و آرامش را نیز سه مولفه مهم برای فعالیت نیروهای انتظامی می‌دانست.

اضافه شدن بخش سرباز حقیقت در جشنواره فجر امسال به یاد سردار سلیمانی

محمدمهدی اسماعیلی در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه که امروز (چهارشنبه ۸ دی ماه) در دانشگاه آزاداسلامی تهران مرکزی برگزار شد، گفت: واحد تهران مرکزی ملقب به نام سردار سلیمانی است که این موضوع بسیار خوشحال کننده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح کرد: سال گذشته به دلیل کرونا و محدودیت‌های حاصل از آن نتوانستیم به صورت شایسته سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به جا آوریم.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف به افراد برای الگوسازی مناسب نیاز داریم که سردار سلیمانی یکی از این نمادهای تاثیرگذار است.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب یک راهبرد روشن را توسط مقام معظم رهبری  مدیریت می‌کند که باعث شده منطقه پیام مقابله با ظلم و ستیز را دریافت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به مکتب مقاومت گفت: این مکتب در این سه دهه اخیر  با شخصیت محوری سردار سلیمانی توامان شده است.  شخصیت سردار سلیمانی محدود به حوزه فرهنگی یا نظامی یا سیاسی نبود بلکه وی در تمامی حوزه‌ها الگوی مناسب برای سایرین است.

به گفته اسماعیلی، برای اینکه مشخص شود حاج قاسم که نماد مکتب مقاومت بود؛ بعد از شهادت خودش یک مکتب شد باید فعالیت علمی و پژوهشی بسیاری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاج قاسم از شخصیت صرفا امنیتی و دفاعی به شخصیت و نماد ملی تبدیل شده است. عقلانیت و عناصر اخلاقی و معنوی باعث این ارتقای شخصیت است.

وی با تاکید بر اهمیت جنگ روایتی گفت: رسانه‌ها باید در این جنگ پیروز شوند و حوزه الهام‌بخشی انقلاب در منطقه را به جهانیان نشان دهند. باید شخصیت واقعی حاج قاسم را برای افکار عمومی تبیین کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: امپریالیسم غرب اجازه نمی دهند یاد حاج قاسم در جهان زنده بماند. برای همین نیز اجازه استفاده از هشتگ مرتبط با این شهید بزرگوار به کاربران شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امپریالیسم از نام و یاد سردار هراس دارد حتی این ترس از زمان حیات حاج قاسم بیشتر است.

وی افزود: تبیین مکتب حاج قاسم محدود به سالگرد شهادت وی نیست و باید در کل سال نشان وی برای افکار عمومی یادآوری شود.

اسماعیلی گفت: جشنواره فجر امسال بخشی به نام سرباز حقیقت با موضوع سردار سلیمانی وجود دارد تا با هجمه‌های دشمنان درباره شخصیت وی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =