نظر کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره گسترش تعامل با روس‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گسترش تعامل با روس‌ها در سایه سفر رئیس جمهور را در راستای سیاست همسایگی و متوازن دولت ارزیابی کرد.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم نبض عملیات روانی مذاکرات بین‌المللی دست دیگران بیفتد، اظهار کرد: برخی در داخل و خارج کشور نسبت به گسترش تعاملات ایران و روسیه حساسیت دارند، چون دنبال ارتباط بیشتر با غرب هستند، تعاملات با شرق را تقبیح می‌کنند.

وی تصریح اینکه: جمهوری اسلامی ایران در خصوص منافع خود با غرب و شرق تعارف ندارد، افزود: روس‌ها اکنون در موضع دفاع از مواضع ایران ایستاده‌اند و ارزیابی ما از این مواضع مثبت است، لذا در گفت‌وگوهای وین و مواضع منطقه‌ای دنبال ارتقای روابط خود با روسیه هستیم.

بیشتر بخوانید:

دیپلماسی منطقه‌ای و اثرات آن در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه قراردادهای راهبردی از اصول مرسوم در روابط بین‌الملل هستند، گفت: سیاست کشور افزایش روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای منطقه است و با این رویکرد روس‌ها را شریک راهبردی خود می‌دانیم و مقام‌های روس نیز همین نظر را دارند.

جلال‌زاده با اشاره به سفر سیدابراهیم رئیسی به روسیه خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور در راستای سیاست همسایگی و رویکرد متوازن دولت در روابط منطقه‌ای ارزیابی می‌شود و به این سفر بسیار امیدواریم تا قدم های موثری در راستای منافع ایران برداشته شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی بهادری جهرمی روزهای گذشته از سفر رسمی سیدابراهیم رئیسی به دعوت ولادیمیرپوتین به روسیه در اوایل سال 2022 خبرداد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز با تأیید این خبر گفت که اقدامات برای انجام این سفر ادامه دارد و روسیه و ایران در حال آماده سازی مقدمات لازم برای رایزنی‌های دو کشور در عالی‌ترین سطح هستند. برهمین اساس سفر رئیس جمهور به روسیه چهارشنبه ۲۹ دی ماه جاری انجام می‌شود.

رئیسی از ابتدای حضور در پاستور تعامل با شرق را راهبرد دولت سیزدهم عنوان کرد و در این مدت سفر به تاجیکستان و عضویت در شانگهای و سفر به ترکمنستان و حضور در اجلاس اکو و اکنون سفر به روسیه را به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =