آخرین جزئیات بازگشایی پلاسکوی جدید اعلام شد

مدیر پروژه پلاسکو در ساختمان قدیم پلاسکو ۳۰۳ مغازه وجود داشت و در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو همین تعداد واحد تجاری در اختیار کسبه قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی مقیمی مدیر پروژه پلاسکو گفت: دو سال پس از حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو به این نتیجه رسیدند که در قسمت فرو ریخته ساختمان و دقیقا در همان زمین با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ۱۵ طبقه ساختمان روی زمین و ۵ طبقه هم در زیر زمین آن برای بنیاد مستضعفان اضافه شود و به طور عملی عملیات گودبرداری در عملیات سال ۹۷ آغاز شد و عملیات اجرایی به طور جدی در ابتدای سال ۹۸ کلید خورد.

وی اضافه کرد: برای ساخت پلاسکوی جدید از ابتدا در مباحث ایمنی به ساختمان با نگاه ویژه نگاه شد و با نظر مشاورین طراح و مشاورین آتش‌نشان طرح ساختمان پلاسکوی جدید را با ۵ آسانسور، ۱۶ دستگاه پله برقی و با در نظر گرفتن ۱۲۰۰ مترمربع فضای امن، ۲ راه پله مستقل و مجهز به سیستم‌های کاملا آدرس پذیر اعلام و اطفاء حریق شروع کردیم.

مدیر پروژه پلاسکو خاطرنشان کرد: از طبقه منفی ۵ تا طبقه مثبت ۳ در ساختمان جدید پلاسکو، سیستم بازشوی مرکزی داریم که اگر حریقی در طبقات فوق اتفاق بیوفتد، بحث مدیریت دود با سیستم بازشو و از طریق پرده‌های ضد حریق اجرایی خواهد شد.

۳۰۳ مغازه به کسبه پلاسکو واگذار شد!

مقیمی در ادامه یادآور شد: احداث هلی‌پد اضطراری برای استفاده در مواقع اضطراری در ساختمان جدید پلاسکو از دیگر مواردی است که در احداث دوباره این مجموعه به آن اضافه شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در ساختمان قدیم پلاسکو ۳۰۳ مغازه وجود داشت و در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو همین تعداد واحد تجاری در اختیار کسبه قرار گرفت که مغازه آن‌ها در ۱۶ طبقه احداث شده و ۴ طبقه مابقی از مجموع ۲۰ طبقه این ساختمان جدید نیز در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد.

مجری پروژه پلاسکو با اشاره به باز بودن تعداد از مغازه‌های پلاسکو در حال حاضر، و  ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و همکاری کسبه فعال در ساختمان پلاسکو این مجموعه را تا پیش از پایان یافتن سال جاری راه‌اندازی و فعال کنند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1126539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =