از ظرفیت هنر در زمینه امامت و مهدویت استفاده شود/ امکان فعالیتِ حوزه مهدویت در تمامی دانشگاه‌ها وجود دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت هدف تبلیغات، ترویج و استفاده از ظرفیت هنر در زمینه امامت، مهدویت و معارف دینی است، گفت: امکان فعالیت در حوزه مهدویت در تمامی دانشگاه‌ها، مجامع فرهنگی و علمی کشور موجود است و امیدواریم در این زمینه بتوان بیش از پیش اقدامات مناسب در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از راهبردهای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به معنویت است. از آنجا که گفتمان سازی در حوزه ارزش‌های اسلامی نیازمند استفاده از ابزارهای مناسب فرهنگی و هنری است، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه امامت و مهدویت و تاسیس موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت کرده است. در مرحله نخست، برنامه‌های تخصصی مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت در ۱۰ استان فعال است و در سال‌های آینده، در سراسر کشور برگزار می‌شود. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی با این اقدام بتواند یک کار فراگیر تأثیرگذار در حوزه امامت و مهدویت انجام دهد. درضمن فعالیت‌های جشنواره امامت و مهدویت از هفته آینده و همزمان با ۱۳ رجب ولادت امام علی (ع) در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

محمد مهدی فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در  گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره هدف از برگزاری جشنواره مهدویت گفت: هر ساله این جشنواره با رویکرد فرهنگی و هنری در قالب موضوعات دینی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود نظام موضوعات مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود در این زمینه به چه میزان کار پژوهشی و علمی انجام شده است؟ افزود: اقدامات پژوهشی در این زمینه به شکل جداگانه در استان اصفهان در حال انجام است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان فعالیت‌های پژوهشی را برعهده دارد تا بتوان در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات موثر از نتایج این پژوهش‌ها استفاده کرد. امیدواریم در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد اتفاقات مبارک در حوزه امامت و مهدویت باشیم.

فداکار درباره هدف از برگزاری و رویکرد برگزاری جشنواره مهدویت ادامه داد: در موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت هدف تبلیغات و ترویج و استفاده از ظرفیت هنر برای معارف دینی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره اینکه برای تدوین نظام موضوعات مهدویت و تعلیم مفاهیم مهدویت از ظرفیت اساتید در رشته تحصیلی خاص استفاده شده یا دوره برای این اساتید برگزار می‌شود؟ تاکید کرد: از ظرفیت دانشگاه در دو بعد دانشجویی و اساتید استفاده می‌شود و برای هیچ یک از فعالان در این زمینه تفکیک قایل نیستیم، بلکه تمامی علاقمندان می‌توانند در این حوزه به فعالیت بپردازند.

فداکار درباره شاخص‌های ادبیات مهدویت و چگونگی تولید ادبیات مبتنی‌بر انقلاب اسلامی تاکید کرد: شاید برای ترویج هر یک از شاخصه‌ها به ویژه مهدویت بکارگیری شاخصه هنر موثر باشد. امیدواریم  در این زمینه بتوان از ظرفیت دانشجویان در شاخص‌های متفاوت رشته‌های هنر، دیگر رشته‌ها و اساتید بهره مند شد، چون این اقدام فعالیت اداری نیست و امیدواریم این نوع فعالیت برای ائمه اطهار در سال‌های آینده تداوم داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره جایگاه دانشگاه‌های کشور در زمینه ترویج گفتمان مهدویت تاکید کرد: امکان فعالیت در حوزه مهدویت در تمامی دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی و علمی  کشور موجود است و امیدواریم بتوان بیش از پیش اقدامات مناسب در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =