ایجاد ۶۵ هزار شغل در کشور از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از ایجاد ۶۵ هزار شغل از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: ۵۰ هزار شغل ایجاد شده در این شرکت‌ها، توسط دانش‌آموختگان و دانشگاهیان بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه خلیج فارس و تجلیل از خدمات رئیس سابق این دانشگاه گفت: بوشهر جزو ۵ استانی است که با تصویب شورای عالی عتف، منطقه ویژه فناوری دارد و این موضوع ظرفیت زیادی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در این استان ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس گزارشات، ۵۰ درصد اساتید دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری و نوآوری وارد شده‌اند، که این مورد در سطح کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است و حتی در این دانشگاه اقبال به حوزه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم زیاد است که این مشارکت‌ها بیانگر تلاش و کوشش تمامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای حضور فعال در زیست بوم فناوری و نو آوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ایران در زمینه تولید علم رتبه ۱۵ را در جهان کسب کرده است و در منطقه نیز رتبه اول را داریم، و در شرایط حاضر وقت آن است که این علم را به صورت کاربردی و عملیاتی دنبال کنیم.

وی همچنین در خصوص هماهنگی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها گفت: انتظار می رود که روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در شوراهای تصمیم‌گیر یکدیگر عضویت داشته باشند و هر دو عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باشند.

معاون فناوری و نوآوری و وزیر علوم با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند، گفت: ۵۰ هزار شغل ایجاد شده در این شرکت‌ها، توسط دانش‌آموختگان و دانشگاهیان بوده است.

وی در پایان از خدمات و تلاش‌های عبدالمجید مصلح رییس پیشین دانشگاه خلیج فارس تشکر و قدردانی کرد و برای مدرسی سرپرست جدید این دانشگاه آرزوی توفیق کرد. ‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1129955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =