عقب‌ماندگی مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر/ نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی روشن نیست

رئیس دانشگاه سوره گفت: باید قبول کرد نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی و هنر در کشورمان هنوز روشن نیست؛ مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر به نسبت حوزه‌های فنی عقب هستند

محمدحسین ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه تحقق ارتباط جامعه و صنعت در رشته‌های هنر و علوم انسانی با توجه به تفاوت در ماهیت این رشته‌ها اظهار کرد: آیین‌نامه ارتباط جامعه و صنعت اگر صنعت به معنای فناوری در نظربگیریم، باید هم‌زمان به بحث جامعه نیز توجه کنیم. طبیعتا در حوزه هنر و حوزه‌های علوم انسانی تحقق این آیین‌نامه دشوارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه سوره در راستای ارتباط جامعه و صنعت با برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها مانند وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مذاکره و تفاهم‌نامه‌هایی را نیز منعقد کرده است. براساس این تفاهم‌نامه‌ها، اساتید دانشگاه سوره می‌توانند در دوره‌هایی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... فعالیت کرده و تجربه کسب کنند. 

رئیس دانشگاه سوره گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام از دانشگاه‌هایی که در حوزه علوم انسانی و هنر فعال هستند، به یک مدل منسجم در زمینه ارتباط جامعه و صنعت نرسیده‌اند. ما نیز در حالت تجربه موارد مختلف هستیم تا به این مدل منسجم دست پیدا کنیم. به زبان دیگر می‌توان ادعا کرد این موارد به صورت آزمون و خطا پیش می‌رود. حتی ۲ نفر از اساتید دانشگاه در زمینه ارتباط جامعه با صنعت و در حوزه صنایع دستی قراردادهایی را منعقد کرده‌اند.

وی افزود: باید قبول کرد نحوه ارتباط جامعه با صنعت در حوزه علوم انسانی و هنر در کشورمان هنوز روشن نیست. مراکز رشد و نوآوری ایران در حوزه فرهنگ و هنر به نسبت حوزه‌های فنی عقب هستند؛ در این راستا در نظر داریم سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم تا اساتید متناسب با حوزه کاری خود بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132909

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =