سامانه‌های ثبت اطلاعات اقتصاد را در مسیر درست قرار می‌دهد / کم‌کاری دستگاه‌ها در زمینه ارائه اطلاعات

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی سامانه‌های ثبت اطلاعات را از مهمترین مسائل شفاف‌ساز اقتصاد عنوان کرد و گفت: دستگاه‌ها نسبت به ارائه اطلاعات بخل دارند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه سامانه‌های ثبت اطلاعات از مهمترین مسائل کشور است که اگر حل نشود بسیاری از موضوعات اقتصادی در مسیر درست قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: اطلاعات غیرشفاف زمینه شکل گیری فساد را فراهم می‌کند، لذا تلاش کمیسیون اصل 90 از ابتدای کار مجلس یازدهم رسیدگی به این سامانه‌ها و تلاش برای راه‌اندازی آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه همواره از ایجاد سامانه‌های شفافیت‌زا در کمیسیون استقبال کرده‌ایم، افزود: بی‌بندوباری مالی از مسائلی است که حال و آینده کشور را تحت شعاع قرار داده و اعتماد جامعه را خدشه دار می کند. لذا اصلاح ساختارها و شفافیت اطلاعات اقتصادی به انضباط مالی کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه به جریمه خودرو اعتراض کنیم؟

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت اطلاعات نظارت را دقیق‌تر می‌کند، گفت: سامانه املاک و اسکان، سامانه تجارت، سامانه‌های صندوق‌های فروشگاهی و ... از سامانه‌هایی هستند که به رغم اینکه قانون برای آنها زمان پیش‌بینی کرده، اما در دستور کار قرار نگرفته است.

پژمانفر تأکید کرد: این مشکل به ضعف دستگاه‌های بالادستی باز می‌گردد. وزیر اقتصاد در ارتباط با این مسئله دستورات لازم را به معاونانش داده و این موضوع راه اندازی هرچه سریع‌تر سامانه‌های ثبت اطلاعات در کمیسیون اصل 90 هم در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تأخیر در اجرای این قوانین عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها برای دادن دیتاها واطلاعات است. متأسفانه دستگاه‌ها در زمینه ارائه اطلاعات بخل دارند و این ناهماهنگی باید برطرف شود.

کد خبر: 1133431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =