مردم افغانستان برای برگزاری عید نوروز آماده می‌شوند

خبرگزاری شینهوای چین نوشت: شهروندان افغان مانند هر سال در استقبال از اول بهار، با خرید خشکبار و شیرینی آماده برگزاری سال نو و مراسم سنتی نوروز می شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ خبرگزاری شینهوای چین طی گزارشی با اشاره به برگزاری مراسم نوروز در افغانستان، نوشت: شهروندان افغان مانند هر سال در استقبال از اول بهار، با خرید خشکبار و شیرینی آماده برگزاری سال نو و مراسم سنتی نوروز می شوند.

 این خبرگزاری در گزارشی به استقبال مردم افغانستان از آغاز سال جدید شمسی و برگزاری مراسم نوروز پرداخته و نوشته است که این روزها مرکز شهر مزارشریف در استان بلخ شاهد افزایش حضور مردم در بازارها و مراکز خرید برای استقبال از سال جدید شمسی است.

مردم افغانستان نیز مانند تمامی مردم کشورهای منطقه آغاز فصل بهار را اولین روز از سال جدید می‌دانند و آیین‌های مرتبط با نوروز را انجام می‌دهند.

بازارهای این کشور این روزها شاهد حضور مردم برای خرید خشکبار، میوه‌های خشک و انواع شیرینی است. ۲۹ اسفندماه امسال، سال ۱۴۰۱ شمسی آغاز خواهد شد و در حالی که تنها سه روز تا نوروز باقی مانده، بیشتر مردم خود را مهیای برگزاری آیین‌های مربوط به آن کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1133895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =