شرایط سفر نوروزی زمینی به کشورهای همسایه مهیا شد / صدور بلیت فقط برای افرادی که دو دوز واکسن کرونا زده باشند

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، در ایام نوروز بلیت سفر فقط برای افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، صادر می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش امانی در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نظارت کاملی بر عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری در ایام نوروز دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، در ایام نوروز بلیت سفر فقط برای افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، صادر می شود.

بیشتر بخوانید

قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نباید در ایام نوروز افزایش یابد

وی افزود: این کار با همکاری  و وزارت بهداشت با وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. همچنین خودروهایی که مالک آنها واکسن کرونا را تزریق نکرده و اقدام به تردد در جاده های کشور می کنند، جریمه خواهند شد.

امانی با بیان این که دیروز دو میلیون و ۱۷۸ هزار تردد در سطح جاده های کشور ثبت شد، گفت: این تعداد تردد در مقایسه با ۲۷ اسفند ماه ۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در جاده چالوس، محور هراز، فیروزکوه، قم، آزادراه تهران-کرج و آزادراه قزوین- کرج صورت گرفته است.
امانی با اشاره به اینکه از روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ۴۳۶ هزار خودرو از تهران تخلیه شده اند، بیان کرد: بیشترین مقصد این خودروها قم، مازندران، گیلان و اصفهان بوده است.

وی از مردم خواست قبل از سفر به سامانه ۱۴۱ مراجعه کرده و با اطلاع از وضعیت آب و هوا و جاده های کشور اقدام به برنامه ریزی برای سفر کنند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف سازمان راهداری در ایام سفرهای جاده‌ای اظهار داشت: علاوه بر اینکه مسئولیت حمل و نقل مسافر اعم از داخلی و بین المللی را برعهده داریم، ایجاد ۳۰۰ سرویس مناسب در حوزه راهداری نیز در دستور کار است.

وی افزود: بخش حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافری عموماً از طریق کشورهای همسایه و از طریق پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1134154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =