آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نوروز / خیز بلند سگ بند برای فتح گیشه

با شروع تعطیلات نوروزی، فروش فیلم‌های سینمایی با رشد چشمگیری روبرو بوده‌اند و اکثر سینماهای مدرن تمام ظرفیت سالن‌های سینمایی را به کار گرفته‌اند تا بتوانند پاسخگوی این حجم از استقبال مردم باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «سگ بند» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومان و با گذشت ۲ هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آمار فروش فیلم‌های سینمایی / دینامیت همچنان صدرنشین

موقعیت مهدی فیلمی که مخاطب را با خود همراه می‌کند / بهترین اثر سال سینمای ایران

پس از آن نیز فیلم های سینمایی «موقعیت مهدی» و «شادروان» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومانی در پی رسیدن به رکورد فیلم «سگ بند» هستند.

پنج فیلم پرفروش گیشه‌

سگ بند

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «سگ بند» با فروش بیش از ۹ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی پس از اتمام فیلم «مصادره» مراحل پیش تولید را آغاز کرد. مهران احمدی که با فیلم مصادر ثابت کرد قواعد ساخت یک کمدی پرفروش را بلد است، نوروز ۱۴۰۱ با «سگ بند» به سینما می آید. بخش‌هایی از فیلم جدید احمدی که یک کمدی مفرح است، در خارج از ایران فیلمبرداری شده است. در این فیلم کمدی بازیگرانی همچون امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور وغیره ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

موقعیت مهدی

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» با فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد فیلمی عاشقانه است که برهه‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری تاز مان شهادت را روایت می‌کند. در این فیلم هادی حجازی فر، ژیلا شاهی و وحید آقاپور بازی کرده‌اند. مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، صدابردار: مسیح حدپور سراج . فیلم موقعیت مهدی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ در ۱۴ رشته‌ی مختلف در این جشنواره نامزد شده و برندهٔ پنج سیمرغ از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم اول شد.

خلاصه فیلم: داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا مهدی باکری را در شش پرده، از زمان آشنایی با همسرشان و ازدوجشان تا هنگام شهادت، روایت می‌کند.

شادروان

فیلم سینمایی «شادروان» با بیش از ۴ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران در ژانر اجتماعی کمدی ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می‌توان از سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان نام برد. مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، چهره‌پرداز: امید گلزاده، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: بابک اردلان. فیلم شادروان در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و جزو فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران بود. این فیلم در سه رشته نامزد کسب سیمرغ بلورین بود.

خلاصه فیلم: نادر پس از فوت ناگهانی پدرش برای تسویه حساب با بیمارستان، مخارج مراسم تدفین و همچنین حضور میهمانان و اقوام برای مراسم دفن و ختم، با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای دست به گریبان می‌شود.

مرد بازنده

فیلم سینمایی «مرد بازنده» نیز با فروش بیش از ۲ میلیاردی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی امیر بنان و کامران حجازی ساخته شده است. این فیلم مضمونی معمایی و جنایی دارد و جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور از بازیگران اصلی آن هستند. سرمایه‌گذار: مجتبی شاهزیدی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، فیلمنامه (براساس طرحی از حسین حسنی): ابراهیم امینی، حسین حسنی، محمدحسین مهدویان، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، مدیر صدابرداری: هادی ساعد محکم. فیلم مرد بازنده یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر چهلم بود که در دو رشته نامزد کسب سیمرغ شد.

خلاصه فیلم: احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز صفر

فیلم سینمایی «روز صفر» با فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی خود در جایگاه پنجم فیلم‌های پر فروش سینمای ایران قرار دارد.

فیلم سینمایی «روز صفر» محصول سال ۱۳۹۸، در ژانر تریلر و اکشن ساخته شده است. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را سعید ملکان و نویسندگی آن را به همراهی بهرام توکلی بر عهده داشته‌اند. در فیلم روز صفر امیر جدیدی و ساعد سهیلی محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، تینو صالحی، ناتالی لیندمان به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در جشنواره‌ی سی و هشتم در دوازده رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت نیز جایزه‌ی ویژه هیئت داوران و بهترین فیلم اول را از آن خود کرد.

خلاصه فیلم: داستان فیلم برگزفته از زندگی عبدالمالک ریگی و نحوه‌ی دستگیری او توسط ماموران سازمان اطلاعات است.

در ادامه جدول فروش فیلم های در حال اکران را مشاهده می کنید:

رتبه فیلم پخش شروع اکران هفته روز تعداد بلیت فروش (تومان)
۱ سگ بند بانو فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۲۰۰,۶۳۲ ۹٬۳۵۲٬۴۹۹٬۰۰۰
۲ موقعیت مهدی بهمن سبز ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۳ ۲۰ ۱۲۶,۱۹۸ ۴٬۹۷۸٬۶۷۸٬۷۵۰
۳ شادروان خانه فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۹۳,۵۶۲ ۴٬۱۵۰٬۹۷۴٬۵۰۰
۴ مرد بازنده شایسته فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۵۵,۵۲۷ ۲٬۵۶۷٬۸۰۰٬۰۰۰
۵ روز صفر فیلمیران ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲ ۱۳ ۵۲,۹۵۵ ۲٬۴۴۶٬۴۰۶٬۰۰۰
۶ گل به خودی هدایت فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۳ ۲۰ ۶,۹۶۰ ۲۹۱٬۸۲۸٬۰۰۰
۷ قدغن پارسا فیلم ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۳ ۲۰ ۴,۱۷۰ ۱۶۰٬۷۷۱٬۰۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1134632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =