عملیات استشهادی نزدیک تل‌آویو و ۵ کشته صهیونیست / هراس اشغالگران از ساکنان اراضی ۱۹۴۸

شامگاه سه‌شنبه در پی وقوع تیراندازی در بنی براک در شرق تل‌آویو ۵ صهیونیست کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند و این مسئله موجب هراس و نگرانی اشغالگران شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، شب گذشته دو تیراندازی همزمان در شهر بنی براک واقع در نزدیکی تل‌آویو رخ داد و در پی آن ۵ صهیونیست کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید

 آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای سوریه و لبنان

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: یکی از مجریان عملیات یک فلسطینی ۲۶ساله اهل روستای یباد در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز نوشت: یکی دیگر از مجریان عملیات که سوار بر موتورسیکلت اقدام به تیراندازی می‌کرد جسدش در خیابان «جابوتینسکی» پیدا شده است.

آماده‌باش پلیس رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح

در پی این عملیات استشهادی، ارتش اسرائیل آماده‌باش سراسری در سراسر سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

 همچنین، پلیس رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش کامل درآمد و هزاران نفر از نیروهای ذخیره هم فراخوانده شدند تا در مناطق مختلف مستقر شوند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در پی عملیات تل آویو، برای اولین بار از زمان نبرد شمشیر قدس، رئیس پلیس این رژیم دستور داده سطح آماده‌باش نیروهای پلیس به بالاترین سطح افزایش یابد.

در همین حال، پایگاه خبری عبری‌زبان «والا» اعلام کرد که آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات امشب در تل آویو دستور اعزام ۴ گردان دیگر از نیروهای ارتش به کرانه باختری را صادر کرده و بدین گونه تعداد گردان‌های مستقر در این منطقه به ۸ گردان افزایش یافت.

از سوی دیگر، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعت ۱۰ شب به وقت تل آویو نشست اضطراری با حضور مسئولان امنیتی ارشد این رژیم برگزار خواهد کرد.

گروه‌های فلسطینی عملیات استشهادی در نزدیکی تل‌آویو را تبریک گفتند

در عین حال، گروه‌های مختلف فلسطینی نیز در بیانیه‌هایی به عملیات استشهادی در نزدیکی تل‌آویو واکنش نشان دادند.

در همین رابطه، کمیته‌های مقاومت ملی در فلسطین عملیات استشهادی در نزدیکی تل‌آویو را که به کشته و زخمی شدن چندین صهیونیست منجر شد تبریک گفتند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عملیات قهرمانانه در «بنی براک» واقع در تل‌آویو شکست و ناامیدی جدیدی برای نهاد امنیتی دشمن صهیونیستی است.

عملیات بنی براک ثابت می‌کند که ملت مقاوم فلسطین از روحیه مقاومت، ایثار و فداکاری برای واکنش به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی برخوردارند.

«احمد خریس» مسئول دفتر رسانه‌ای جبهه ملی فلسطین نیز گفت: این عملیات نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان این رژیم است و اسرائیل هیچ گزینه‌ای به‌جز مرگ یا رفتن از سرزمین ما ندارد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات استشهادی جدید اعلام کرد: عملیات بنی براک تأکید بر اصرار فلسطینیان بر این موضوع است که رژیم صهیونیستی باید بهای تجاوز و اقدامات تروریستی خود را بپردازد.

رژیم اشغالگر باید مسئولیت جنایات خود را بپردازد و این عملیات واکنشی طبیعی به جنایات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست است.

جبهه ملی برای آزادسازی فلسطین ـ فرماندهی‌کل نیز اعلام کرد که افزایش عملیات‌های استشهادی منحصر به فرد فلسطینیان، واکنش به تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن هویت آنها و به فراموشی سپردن مسئله فلسطین است.

حماس: پاسخ به جنایات اشغالگران حق مشروع ملت فلسطین است

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ به جنایت‌های اشغالگران و تروریسم آن حق مشروع ملت ما تا زمان زوال اشغالگری از سرزمین‌مان است.

 هرگونه عملیات استشهادی فلسطینیان واکنشی طبیعی و قانونی به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و جنایات روزافزون این رژیم علیه سرزمین ما، ملت ما و مقدسات ماست.

حماس اضافه کرد: بارها به رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره پیامدهای تشدید تجاوزها و جنایاتش هشدار داده بودیم و گفته بودیم که ملت فلسطین دست‌بسته باقی نخواهد ماند و با اقدامات تروریستی اسرائیل مقابله خواهد کرد.

واکنش حزب‌الله به عملیات استشهادی در تل‌آویو

حزب‌الله لبنان ضمن ستایش عملیات استشهادی اخیر فلسطینیان در تل‌آویو اعلام کرد که هیچ جای امنی برای اشغالگران در فلسطین وجود ندارد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای عملیات استشهادی فلسطینیان در شرق تل‌آویو را ستوده و اعلام کرد، بر ملت فلسطین و مجاهدان قهرمان آن که ضربه محکمی به دشمن صهیونیستی در قلب اراضی اشغالی وارد کردند درود می‌فرستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است، این عملیات شجاعانه فلسطینیان ثابت کرد که در هیچ نقطه از خاک پاک فلسطین جای امنی برای شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر وجود ندارد.

حزب الله افزود: عملیات‌های پیاپی مقاومت در فلسطین تایید می‌کند که مردم این سرزمین مصمم به دفاع از خود و آزادسازی سرزمینشان هستند.

واکنش اسماعیل هنیه به عملیات استشهادی در تل‌آویو

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات قهرمانانه «ضیا حمارشه» به تمام ساختار رژیم صهیونیستی ضربه وارد کرد و در آستانه «روز زمین» که روح پاسداری از این سرزمین مبارک را در میان ملت فلسطین زنده نگه داشته است، نقشه وطن را از نو ترسیم کرد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که ملت فلسطین وآزادگان  امت به عملیات قهرمانه ضیا حمارشه افتخار می‌کنند. این عملیات حامل  این پیام بود که آینده در دستان صاحبان قانونی سرزمین فلسطین است نه رژیم صهیونیستی یا سازشکاران و کسانی که با این رژیم هماهنگ هستند.

در ادامه بیانیه هنیه تأکید شده است: ملت فلسطین که چنین قهرمانانی را در «جنین »و «النقب» پرورش می‌دهد که همچنان شمشیرالقدس در غزه در ماه رمضان گذشته را غلاف نکرده‌اند، تأکید می‌کنند که نسل‌های ملت فلسطین، تسلیم شدن و کم کاری را با وجود هزینه‌های آن نخواهند پذیرفت.

وی در پایان اعلام کرد: این همان مقاومت دلاورانه، مشروع و اخلاقی است که اشغالگری را پایان می‌دهد، شهرک‌های صهیونیست نشین را از هم فرو می پاشد و بار سنگین آن را از روی سینه ملت، مقدسات و اسرای قهرمان فلسطین و بازگشت به سرزمینی که از آن آواره شده‌ایم فراهم می‌کند.

یورش نظامیان صهیونیست به منزل مجری عملیات استشهادی در تل آویو /بازداشت ۲۲ فلسطینی

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز به دنبال عملیات استشهادی در شرق تل‌آویو به منزل مجری این عملیات در جنین یورش بردند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در حالی به منزل مجری عملیات «بنی براک» در شهر یعبد منطقه جنین یورش بردند. همچنین نظامیان اشغالگر صهیونیستی حملاتی را در مناطق مختلف کرانه باختری آغاز کردند که طی آن یک تعدادی از فلسطینیان بازداشت شدند.

منابع داخلی اعلام کردند که نظامیان  اشغالگر رژیم صهیونیستی به محله « ضیا حمارشه» یورش برده و اقدام به بازجویی از خانواده ضیا حمارشه و محاصره منطقه کردند.

منابع خبری نیز از بازداشت ۲۲ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

شاهدان عینی گزارش دادند که یک بولدوزر در حال اسکورت گشت‌های نیروهای اشغالگر مشاهده شد که به شهر های مختلف یورش بردند و در آنجا وسیله انفجاری به سمت نیروهای اشغالگر پرتاب شد، در حالی که محله  حمارشه شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز با نیروهای اشغالگر صهیونیست بود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا قبل از ماه مبارک رمضان، تعداد نظامیان خود را در مرزهای نوار غزه افزایش دهد.

سایت عبری «والا» نیز به نقل از یک منبع دیگر نوشت: برای جلوگیری از هر گونه تشدید امنیتی در جنوب، نیروهای اسرائیلی در چارچوب یک طرح از پیش آماده شده در آستانه ماه رمضان تقویت شده‌اند.

هاآرتص: بعد از عملیات‌های اخیر فلسطینیان، اسرائیلی‌ها احساس امنیت ندارند

در پی تشدید عملیات‌های استشهادی فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها به شدت نگران انفجار اوضاع در آستانه ماه مبارک رمضان و سالگرد نبرد شمشیر قدس هستند.

در همین چارچوب روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز چهارشنبه ۳۰ مارس ۲۰۲۲ در گزارشی نوشت: اسرائیل از روز گذشته به دلیل خطرناک‌ترین عملیاتی که در شش سال گذشته  در نوع توسط فلسطینیان انجام شد، در وضعیت فوق العاده امنیتی قرار گرفته است.

این رسانه صهیونیستی افزود که ظرف یک هفته ۳ عملیات مرگبار در منطقه «بئر السبع» و «الخضیره» و عصر دیروز در «بنی براک»  انجام شد که طی آنها  ۱۱ اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. در ۳ حادثه مختلف مجریان این عملیات‌ها موفق شدند بدون هیچ مانعی به مراکز شهری در محدوده خط سبز دسترسی پیدا کنند و عملیات‌های خود را اجرا کردند.

هاآرتص در ادامه گزارش خود تصریح کرد که قبل از انجام این عملیات هیچگونه هشدار قبلی در سرویس‌های امنیتی اسرائیل وجود نداشت و به نظر می‌رسد که عاملان این عملیات‌ها یک قدم جلوتر از نیروهای امنیتی اسرائیل هستند. بعد از این عملیات‌ها احساس امنیت در میان اسرائیلی‌ها به شدت آسیب دیده است و آنها احساس ناامنی می‌کنند.

همچنین، در ادامه این گزارش آمده است، بر اساس نتایج اولیه تحقیقات دیروز مشخص شد که یکی از اصلی ترین منابع نگرانی اسرائیلی‌ها که بعد از عملیات دیروز پدیدار شده این است که رفتار ساکنان اراضی ۱۹۴۸ بسیار شبیه به فلسطینیان در کرانه باختری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =