تحریم کره شمالی و روسیه توسط ژاپن

دولت ژاپن به تبعیت از آمریکا چند فرد و نهاد را در ارتباط با آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دولت ژاپن روز جمعه به بهانه آزمایش موشکی جدید کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را علیه چند فرد و نهاد در پیونگ‌یانگ و مسکو  وضع کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «ان‌اچ‌کی»، دارایی‌های ۴ شرکت روسی، ۳ فرد روس و همچنین ۶ فرد در کره شمالی دخیل در آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، توقیف شد.

این تحریم‌ها که در نشست کابینه ژاپن تصویب شدند، تعداد افراد تحریم شده در این ارتباط را به ۱۲۰ نفر و تعداد نهادهای تحریم شده را به ۱۲۹ مورد می‌رساند.

تمام ۹ فرد و ۴ شرکتی که امروز توسط ژاپن تحریم شدند، در لیست تحریمی آمریکا نیز قرار دارند که نشانگر تبعیت توکیو از سیاست‌های واشنگتن است.

بعد از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی بر روی سامانه‌های استراتژیک، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر تداوم توسعه توانمندی‌های راهبردی کره شمالی تاکید کرد.

                                                                            بیشتر بخوانید

                                                        تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه ادامه دارد

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در همین راستا هفته گذشته رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد این کشور موشک قاره‌پیمای جدید خود به نام «هواسونگ-۱۷» را آزمایش کرده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1134964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =