کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناوری

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به مهمترین دستاوردهای متمم بخشنامه اشاره کرد و گفت: بر این اساس کاهش ساعت موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور را به موازات افزایش ظرفیت پایان نامه‌های مرتبط با حوزه فناوری را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه الزام به افزایش حق مرتبه علمی مشابه هیئت علمی نوع الف و همچنین تعیین تکلیف شرایط احراز مشاور و استادکار نیز بخشی دیگر از این بخشنامه را شامل می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امضا و ابلاغ متمم بخشنامه آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، از برداشتن گام بلندی دیگر در راستای حمایت بیش از پیش از فعالیت فناورانه و دانش بنیان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. 
وی به مهمترین دستاوردهای متمم بخشنامه اشاره کرد و گفت: بر این اساس کاهش ساعت موظفی تدریس اعضای هیئت علمی فناور را به موازات افزایش ظرفیت پایان نامه های مرتبط با حوزه فناوری را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه الزام به افزایش حق مرتبه علمی مشابه هیئت علمی نوع الف و همچنین تعیین تکلیف شرایط احراز مشاور و استادکار نیز بخشی دیگر از این بخشنامه را شامل می شود.
 ضرغامی با بیان اینکه بخشنامه جدید بستر ارایه تسهیلات به اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری را تسهیل می کند خاطرنشان کرد: براین اساس بخشی از زیرساخت های راکد مجددا فعال می شود تا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی شاهد اتفاقات مثبت از جمله کارآفرینی و اشتغالزایی باشیم. 
قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این بخشنامه به ظرفیت جذب کارآموز  و لزوم آموزش نیروی متخصص اهمیت داده شده و بسیاری از تسهیلات با جذب نیروی انسانی و کارآموز ارائه خواهد شد.
وی تصریح کرد: توجه مضاعف به ظرفیت مشاوره اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی دیگر از مختصات بخشنامه ابلاغی  است و برای افراد متخصصی که به شرکت ها و استارت آپ ها مشاوره می‌دهند نیز امتیازات متعددی ارایه می شود.
 ضرغامی با اشاره به برنامه ریزی و سیاست گذاری های لازم در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از راه اندازی سامانه عرضه و تقاضا در بازار دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحقق سند تحول دانشگاه و هم جهت با نامگذاری سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین گام های مهم و اساسی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =