اثر هنری از میکل‌آنژ در پاریس به حراج گذاشته شد

یک نقاشی فراموش شده از میکل‌آنژ که سه سال پیش پس از بیش از ۱۰۰ سال کشف شد، در پاریس به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوزغ حراجی کریستیز ۱۶ فروردین از حراج یک نقاشی کمتر دیده شده از میکل آنژ، نقاش معروف دوره رنسانس، خبر داد. این نقاشی که در سال ۲۰۱۹ کشف شد، ماه آینده به مزایده گذاشته شده و پیش‌بینی می‌شود به قیمت ۳۳ میلیون دلار به فروش برسد.

نقاشی مرد جوان برهنه در محاصره دو شخص به عنوان یکی از معدود آثار میکل‌آنژ که هنوز جزئی از مجموعه‌های خصوصی هستند، در سال ۱۹۰۷ در پاریس به فروش رسید و تا سال ۲۰۱۹ که یکی از کارشناسان کریستیز آن را شناسایی کرد، عمدتا فراموش شده بود.

این نقاشی یکی از آثار اولیه میکل آنژ در اواخر قرن پانزدهم است و در آن چهره مردی بازآفرینی شده است که اولین بار در دیوارنگاره غسل تعمید نو ایمانان از مازاتچو به تصویر کشیده شد.

استین آلستین (Stijn Alsteens)، رئیس بین‌المللی بخش نقاشی‌های اساتید دوران قدیم، درباره اهمیت این اثر می‌گوید: به گمانم این نقاشی یکی از هیجان انگیزترین اکتشافاتی است که پس از یک مدتی طولانی در حوزه نقاشی‌های اساتید دوران قدیم اتفاق افتاد. 

نقاشی مرد جوان برهنه در محاصره دو شخص پیش‌تر در فهرست گنجینه‌های ملی فرانسه قرار داشت که از خروج آن از این کشور جلوگیری می‌کرد. دولت فرانسه این اواخر نقاشی مذکور را از فهرست گنجینه‌های ملی خارج کرد تا بتوان آن را به مجموعه‌داران در هر نقطه‌ای از جهان عرضه نمود.

این نقاشی پیش از حراج در روز ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)، در نیویورک و هنگ‌کنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1135665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =