واکنش نجباء به قتل‌عام شیعیان افغانستان / محور مقاومت توانایی هدف قرار دادن دشمنان خدا را دارد

جنبش نُجَباء در واکنش به حمله تروریسی داعش در مزار شریف هشدار داد: همه بدانند که در صورت عدم حمایت از شیعیان اهل‌ بیت (ع)، بازوان محور مقاومت توانایی هدف قرار دادن دشمنان خدا در هر زمان و مکانی را دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در شهر مزار شریف و شهید و زخمی شدن ده‌ها تن در این حادثه، اعلام کرد: این اقدام جنایتکارانه در اندیشه وهابی جای هیچ تعجبی ندارد؛ چرا که این‌ها از تبار ابن ملجم هستند و این نفرت ناصبی است که تنها شیعیان را هدف قرار می‌دهد.

این گروه مقاومت با تاکید بر اینکه "سکوت در برابر این تجاوزها دیگر چاره‌ساز نیست"، خاطر نشان کرد: گفت‌وگو با چنین گروهی که خداوند متعال قلب‌هایشان را به واسطه گمراهی، انحراف و دشمنی با خاندان پیامبر (ص) و محبانشان مهر و موم کرده، بی‌فایده است.

در این بیانیه آمده است: ما ضمن محکوم کردن این جنایت، از جامعه جهانی، جهان اسلام و همچنین هیأت حاکمه افغانستان می‌خواهیم که به حمایت از شیعیان اهل‌بیت (ع) بپردازند؛ در غیر این صورت همه باید بدانند و آگاه باشند که بازوان محور مقاومت توانایی و نیروی هدف قرار دادن دشمنان خدا در هر زمان و مکانی را دارد.

نُجَباء در پایان این بیانیه تصریح کرده است: حمایت از پیروان اهل‌بیت (ع) آنگاه که شرایط ایجاب کند، به هیچ وجه مأموریت دشوار و غیرممکنی نیست.

همچنین سخنگوی رسمی این جنبش در واکنشی توئیتری به شهادت ده‌ها تن از شیعیان افغانستان اظهار داشت: این جنایت هولناک، میزان وحشی‌گری و ددمنشی آل سعود و ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد.

«نصر الشَمَّری» افزود: ما بیش از هر ملتی دیگری با مصیبت‌های شما همدردیم؛ چرا که همواره به واسطه انفجارهای تروریستی و تکفیری در عراق داغدار شده‌ایم.

او در پایان از حاکمان افغانستان خواست که به مسئولیت خود پایبند بوده و با جدیت تمام عناصر گمراه داعش را شناسایی و تعقیب کنند.

گروه تروریستی داعش روز گذشته با طراحی عملیاتی تروریستی در بزرگ‌ترین مسجد شیعیان مزارشریف به نام "سه‌دکان" واقع در شمال افغانستان، ۳۰ تن از نمازگزاران را شهید و ۸۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین نیز یک مرکز آموزشی شیعیان واقع در غرب کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در نتیجه آن ۲۶ دانش آموز به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1137724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =