خطرناک‌ترین اتفاق عادی در بوندسلیگا

بایرن مونیخ از سال ۲۰۱۲ قهرمان بی‌رقیب آلمان لقب گرفته و تاکنون توانسته ۱۰ قهرمان متوالی در بوندس لیگا بدست آورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فوتبال آلمان هفته سی و یکم خود را در حالی برگزار کرد که در مهمترین دیدار در دربی درکلاسیکر بایرن توانست با غلبه بر دورتموند دهمین قهرمانی پیاپی و سی و دومین قهرمانی خود را جشن بگیرد. قهرمانی که سالها به امری عادی بدل شده است.

اگر بخواهیم فلسفه باشگاه بایرن مونیخ در نقل و انتقالات مرور کنیم، چند نکته مهم از اصول اساسی آن است. نکته اول که بایرن هیچوقت هزینه سنگینی برای سوپر استارها نمی‌کند.نکته دوم که شاید مهمتر از اولی باشد. این است که در آخر هر فصل آنالیزورهای باشگاه که تمام بازیکنان را زیر نظر گرفته اند.ستاره های تیم های رقیب و استعدادهای در حال شکوفایی را خریداری می‌کنند.

با این کار هم تیم رقیب را ضعیف می‌کنند، هم قدرت خود را افزایش می‌دهند.

چند سال پیش زمانی که بایرن پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن گرفته بود، یک کارشناس به روزنامه کیکر گفته بود:

نمی‌توان بایرن را به خاطر این روند سرزنش کرد، اما اگر این قهرمانی ها چند بار دیگر تکرار شود، برای فوتبال آلمان سودی در پی نخواهد داشت. در آغاز هر فصل از فوتبال اروپا، مثلا در انگلیس ۵ تیم خود را مدعی قهرمانی می‌دانند، در ایتالیا چهار و در اسپانیا سه تیم. در آلمان اما هیچ یک از ۱۷ تیم دیگر هدفی برای قهرمانی در لیگ ندارند.

به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان و ناظرین مشکل اصلی و آشنای بوندس‌لیگا دقیقاً از پایین بودن شدت رقابت به خصوص در بالای جدول است.که به مشکل بزرگ بوندس‌لیگا تبدیل شده است.

مزیت‌های ورزشی و اقتصادی بایرن مونیخ، این تیم را چنان از سایر باشگاه‌های آلمانی متمایز کرده که بحث اصلی در فوتبال آلمان در واقع این است که آیا بایرن مونیخ خوب بازی کرده و در ماه مارس قهرمانی را جشن می‌گیرد، و بدنبال دبل یا سه گانه است. یا اینکه بد بازی کرده و در ماه مه، جام قهرمانی بوندس‌لیگا را بالای سر می‌برد؟

بنابراین با این همه ضعف و قدرت در تیم‌های آلمانی، تیم‌های باشگاهی در آلمان که آکادمی های قوی و با نظم و برنامه های چند ساله دارند.همواره ستاره های جوانی تربیت می کنند که همین جوانان سالها شاکله تیم ملی فوتبال آلمان را می سازند.

در رده باشگاهی هم تیم‌های آلمانی مقابل تیم‌های دیگر از پیش باخته نیستند.و همین هفته گذشته بود که فرانکفورت در نیوکمپ بارسلونا را حذف کرد و به جمع چهار تیم نیمه نهایی رسید.
 اما شاید با این همه حرفهایی که گفته شده، بوندس‌لیگا را لیگی ضعیف بدانیم.

اما اشتباه نکنید، بوندس‌لیگا یک لیگ فوق‌العاده، که به فوتبالیست‌ها و مربیان جوان فرصت می‌دهد، فضای ورزشگاه‌هایش خاص و فوق‌العاده است و تیم‌هایش از تکنیک‌های مربی‌گری بی‌نظیری استفاده می‌کنند.و بنابراین، انتقادها نه از کلیت بوندس‌لیگا به عنوان لیگی پویا و پرشور، بلکه از مشکل تک‌قطبی شدن این لیگ است.برای پویا بودن بوندس‌لیگا نگاهی به برترین مربیان جهان نشان می‌دهد که بوندس‌لیگا چقدر مربیان توانمند چون توخل و کلوپ دارد.که از بهترین سرمربیان حال حاضر در جهان فوتبال اند.

اما اگر بخواهیم به جواب این سوال که بوندس‌لیگا یک لیگ تک قطبی است یا خیر؟
به این نکته می رسیم که آلمان فقط یک تیم قدرتمند و بزرگ دارد. که بعضا تیم هایی مانند دورتموند تلاش برای قهرمانی و بزرگی می کنند.که شاید بعد از چند سال که بایرن در حال پوست اندازی و تغییر نسل باشد، به قهرمانی برسند.

محسن بهره دار

کد خبر: 1138083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =