تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اردبیل/ ۱۰۱ گروه در رویداد گام دوم شرکت می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: از ۲۰۰ محصولی که در مراکز رشد واحدهای فناور استان تولید می‌شوند، ۸۶ عدد به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

فرشید سلیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص رویداد ملی گام دوم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ۱۰۱ مورد ایده، استارت‌آپ و شرکت‌ فناور و خلّاق به رویداد ملی گام دوم معرفی کرده است.

وی «یک ‌هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، یک‌ هزار ایده و استارت‌آپ و یک‌ هزار شرکت فناور و خلّاق» را شعار رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و تشریح کرد: این رویداد در راستای معرفی و ارائه محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه و با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌ بنیان و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه برگزار می‌شود.

سلیمی با اشاره به فعالیت استانی دانشگاه آزاد در اردبیل در خصوص این رویداد ملی افزود: در ستاد استانی علاوه بر برگزاری منظم و هفتگی جلسات، گزارش‌های دوره‌ای و نظارت بر عملکرد واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود. 

وی افزود: به منظور مشارکت حداکثری واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه، تعداد دانشجویان و اعضای هیأت علمی، سهمیه‌ بندی برنامه عملیاتی برای برگزاری رویدادهای فناورانه، جذب ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها، هسته‌های پژوهشی و زیرساختی و همچنین شرکت‌های فناور و خلّاق انجام می‌شود و همراه با دستورالعمل‌های لازم به واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهشی و فناوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در هفت حوزه صنایع غذایی، صنایع تکمیلی، انرژی و آب‌های گرم دامنه سبلان، سلامت و گردشگری، صنایع خلّاق دیجیتالی، صنایع خلّاق هنری و کشاورزی نوین و تولید بذر و نهال فعال است و از ۲۰۰ محصولی که در مراکز رشد واحدهای فناور استان تولید می‌شوند، ۸۶ قلم از آنها به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

خبرنگار: علی انوار

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1138699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =