پارگی رباط هم حریف کاناواروی ایرانی نیست

با پیشرفت علم پزشکی آسیب‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی برای فوتبالیست‌ها کمتر شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رباط صلیبی از مهمترین و حساس‌ترین رباط‌های زانو است که وظیفه محدود کردن حرکت استخوان‌ها را فراهم می آورد، پارگی رباط صلیبی و عدم توجه به درمان صحیح و ریکاوری زمان برش منجر می‌شود که یک فوتبالیست تا آخر عمر ورزشی اش در حرکت دادن آزادانه ی پا و زانو دچار مشکل شود.

 از این‌رو کسانی که دچار این نوع مصدومیت می‌شوند باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند و متحمل دوری چند ماهه از میدان‌های ورزشی باشند و همیشه بعد این نوع مصدومیت خود ورزشکار با نگرانی‌هایی روبه‌رو هست که آیا دوباره می‌تواند مثل سابق تمرین های سنگین انجام دهد و بدرخشد؟ کابوس تکرار مصدومیت همیشه همراه ورزشکار خواهد بود.

با پیشرفت علم پزشکی و بدنسازی فوتبال، آسیب‌های بعد نقاهت پارگی رباط صلیبی خیلی کمتر شد که به رعایت اصول پزشکی و صبور بودن خود ورزشکار و انجام تمرینات خاص زیر نظر متخصص، کاملا مرتبط است.

عارف غلامی که در اواخر فصل گذشته با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و در کشور قطر زانوی خود را جراحی کرد، این روزها باز هم در خط دفاعی استقلال مستحکم و کم اشتباه می‌درخشد که با توجه به خلأ تعداد نفرات خط دفاعی استقلال این بهترین خبر برای آبی پوشان و هوادران خواهد بود.

نکته‌ی حائز اهمیتی که شاید کمتر به آن توجه شود این است که عارف غلامی نشان داد که با برنامه ریزی و ریکاوری درست خودش را به شرایط آرمانی و خوبش رساند و با ادامه‌ی این روند رو به رشد به یقین این مدافع خاص فوتبال کشورمان بار دیگر سطح و توانایی خودش را به دوستداران فوتبال در سطح باشگاهی و ملی نشان خواهد داد.

طاها قرنی

کد خبر: 1140186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =