طرح وزیر علوم برای تهیه سند نظام ملی نوآوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دوره جدید توجه به نظام ملی نوآوری جدی بوده و در برنامه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه قرار دارد گفت: به دنبال تهیه سند نظام ملی نوآوری و مشخص کردن نوع ایفای نقش آن هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: ایجاد شغل برای افراد تحصیل کرده هزینه بسیاری دارد و به همین دلیل شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین مسیر برای ایجاد اشتغال افراد تحصیل کرده به شمار می‌روند و پارک علم و فناوری با ایجاد بستر سخت افزاری می‌تواند شرایط فعالیت بهتری برای خدمت‌رسانی به جامعه را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید

وزارت علوم چه برنامه‌ای برای ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان دارد؟

وی افزود: بیکاری بنیان همه نابسامانی‌ها است و شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فکر و ایده خود در راستای تولید دانش‌بنیان شرایطی ایجاد می‌کنند که سبب ایجاد شغل می‌شود و هر کس امروز زمینه ایجاد شغل برای جوانان را فراهم کند،کار جهادی انجام داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دوره جدید وزارت علوم توجه به نظام ملی نوآوری جدی است تا با تهیه سند آن، بازیگران آن و نوع ایفای نقش آنها مشخص شود.

زلفی‌گل‌ تصریح کرد: موضوع زمین برای شرکت‌های دانش بنیان مطرح شده و شرایطی ایجاد می‌شود تا شرکت‌های مستقر در پارک رسوب نکنند و در عین حال مشکلاتشان نیز برطرف شود. همچنین ایجاد چند پردیس تخصصی مانند سلامت، ساختمان دهکده فناوری و نوآوری وکشاورزی مورد تاکید است.

وزیر علوم با بیان این مطلب که تبدیل ایده به فناوری مهم است ولی باید محصول رقابت‌ناپذیر و منحصر به فرد باشد گفت: ایرادی که در مجموعه‌های دانش‌بنیان وجود دارد، ضعف در ارتباط با اقتصاد و بازار است و باید شرکت‌های مزبور بتوانند سهم خود را در بازار به دست آورند.

 در این مراسم مسعود میرزایی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی منصوب و از خدمات رضا قنبری تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =