تبدیل صوت به زبان برنامه‌نویسی توسط یک دانشگاه آزادی

«تک کا وب» یکی از طرح‌ها و ایده‌های منتخب دانشگاه آزاد اردبیل است که توسط حامد کیانی فناور جوان اردبیلی دانشجوی رشته مهندس کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اردبیل طراحی و برای رقابت در سطح ملی(رویداد ملی گام دوم) انتخاب شده است.

حامد کیانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص طرح «تک کا وب» گفت: تک کا وب طرحی است که به برنامه نویسان و طراحان سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا صوت و زبان محاوره‌ای خود را به زبان برنامه نویسی یا وب‌سایت تبدیل کنند.  هدف ما از ارائه این طرح  سهولت در برنامه‌نویسی و کدنویسی است.  چنانچه این ایده عملی شود یک خیزش عظیم در عرصه طراحی سایت و برنامه‌نویسی خواهد شد؛ به‌طوریکه معلولین نیز می‌توانند از  این نرم افزار استفاده کنند.

این فناور جوان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: «تک کا وب» همچنین طرحی است که در راستای اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی موثر بوده و با توجه به بازار کاری که دارد قطعا شغلی پول‌ساز خواهد بود.  در طول سال‌های اخیر بیش از ۷۰ شرکت و هسته فناور با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است و محصولات دانش بنیانی که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اردبیل تولید می‌شود از جایگاه رفیع و والایی برخوردار هستند  و این محصولات به اقتصاد کشور و استان‌مان کمک می‌کنند.

وی همچنین به حمایت های دانشگاه از کار آفرینان و ایده پردازان اشاره کرد و گفت: تا چند سال گذشته دانشگاه آزاد از ایده‌پردازان و کارآفرینان چندان حمایت نمی‌کرد، اما طی دو سه سال گذشته با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و شعار امسال و سال‌های قبل دانشگاه بر آن شده تا از جوانان و نخبگان ایده‌پرداز و کارآفرین حمایت کند که این امر نیز تحقق پیدا کرده است.

کیانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مبدأ تولیدات دانش بنیان در کشور است؛ بطوریکه می‌تواند با محصولاتش به مردم و اقتصاد این کشور کمک کند و دردی را از اقتصاد و نیازهای مردم این کشور دوا کند و چنانچه اگر در دانشگاه آزاد اسلامی کسانی که متخصص ایده پرداز، دارای تخصص فنی، فناور و غیره هستند مورد حمایت قرار بگیرند و کسانی که متخصص نیستند بعد از آموزش و کسب تخصص لازم مورد حمایت دانشگاه واقع شوند،   بسیار عالی خواهد شد.
فناور جوان اردبیلی در رابطه با مهم‌ترین اقدامات دانشگاه آزاد در گام دوم گفت: مهم‌ترین اقدامات دانشگاه ترغیب جوانان به سمت تولید محصولات دانش بنیان و ایده‌پردازی است و رکن اصلی این موارد حمایت دانشگاه آزاد از جوانان ایرانی و دانشجو ها است.  نقاط قوت دانشگاه در زمینه های آموزشی و فناوری، تولید محصولات دانش بنیان و آموزش های تخصصی در مدرسه های عالی و مهارتی استان است و در هر کاری اگر نو آوری و ایده پردازی خوب و استمرار وجود داشته باشد، آن کار بدون شک موفق خواهد شد.

این فناور جوان به موفقیت حوزه رباتیک واحد قزوین اشاره کرد و گفت: واحد قزوین کار خود را بدون نقص انجام داده و بدون شک نوآوری در کارشان وجود دارد. حوزه رباتیک قزوین در جهت هوشمند کردن ربات های خودشان ۱۰۰ درصد نوآوری به کار برده است و تلاشی فراوان و استمرار در این زمینه وجود دارد.

او با بیان اینکه هدف ما از حضور در رویداد گام دوم حمایت مادی و معنوی دانشگاه جهت پیش‌بردن و عملیاتی‌سازی این ایده است، افزود: با وجود اینکه در سه بخش اصلی رویداد ملی گام دوم تعداد حداقل گروه‌های پژوهشی و زیرساخت، ایده و استارت آپ و شرکت های فناور و خلاق ۳۰ بود، خوشحالیم که در تمامی زمینه‌ها تعداد ثبت شده به بیش از ۷۰ رسیده است.

کیانی با اشاره به ماموریت دانشگاه بر اساس آمایش سرزمینی عنوان کرد:  قراردهی نهاد بازار به عنوان مرکز ثقل و نقطه عطف جهت‌گیری های فعالیتی و فناوری در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، مدیریت اثربخش کسب و کار اینترنتی و یکپارچه سازی و تقویت سیستم‌های هدفمند نظارتی با تاکید بر استفاده از IT و ICT و همچنین توسعه شیوه‌های نوین نظام تامین، شبکه توزیع، بازاریابی و فروش در جهت کاهش هزینه‌های مبادله و یکپارچه‌سازی زنجیره توزیع از جمله ماموریت دانشگاه بر اساس آمایش سرزمینی است.
خبرنگار: شیوا نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1140804

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =