ادامه بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه /  درخواست ۳۱ نماینده برای مذاکره فوری با کشورهای همسایه جهت مقابله با ریزگردها

بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهمترین دستور کارهای جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

* گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی

* گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده (۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس

* گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری

 اصلاح ساختار نظام اقتصادی و توسعه روابط با همسایگان ضروری است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اصلاح ساختار نظام اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان دو اقدام ضروری است که در این رابطه دولت محترم باید مدنظر داشته باشد.

 حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان‌دستور، با تشکر از اقدام دولت و رئیس‌جمهور برای آغاز اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به بیان چند نکته در این خصوص پرداخت و اظهار داشت:‌ در این طرح باید دقت شود که جبران افزایش قیمت‌ها به خوبی صورت گیرد تا اقشار ضعیف آسیب نبینند.

وی ادامه داد: در خلال اجرای این طرح باید توجه شود که ریشه گرانی و کوچک‌ شدن سفره مردم در سال‌های گذشته تورم بوده و ریشه تورم نیز در سوء مدیریت و کسری بودجه دولت است لذا اصلاح نظام اقتصادی و بانکی باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: کسانی که باید یارانه به آنها پرداخت شود به خوبی شناسایی شوند و به صورت عادلانه این مبالغ به حساب آنها واریز شود.

پژمان‌فر تصریح کرد:‌ توجه کنیم که این مبالغ پرداختی، کمک معیشتی نیست بلکه یارانه پنهانی است که تا کنون فقط عده‌ای از آن استفاده می‌کردند و حالا باید عادلانه توزیع شود.

وی اظهار داشت: دولت محترم توجه داشته باشد که تنها دو گروه باید از دریافت یارانه استثناء شوند، نخست کسانی که خودشان داوطلبانه اعلام می‌کنند که نیاز به دریافت یارانه ندارند و دوم ایرانیانی که به طور دائم در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه با بیان اینکه ملت شریف ایران نجیبانه و با عزت پشتیبان راه شهدا بوده‌اند و هستند، عنوان کرد:‌ دغدغه امروز مسؤولان باید این باشد که در مسیر اعتلای کشور گام بردارند وا مروز پیشرفت کشور در گرو عملکرد مناسب ما کارگزاران نظام و توسعه زیرساخت‌های قدرت و نیز توسعه روابط بین‌المللی قرار دارد.

وی گفت: دولت محترم در حال تلاش شبانه‌روزی در این حوزه است و این تلاش شبانه‌روزی  مستلزم درک نیازهای واقعی مردم است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  تصریح کرد:‌ اصلاح ساختار نظام اقتصادی و توسعه روابط اقتصادی با همسایگان دو اقدام ضروری است که در این رابطه دولت محترم باید مدنظر داشته باشد.

 درخواست ۳۱ نماینده برای مذاکره فوری با کشورهای همسایه جهت مقابله با ریزگردها

۳۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به پدیده ریزگردهای داخلی و خارجی و مذاکره فوری با کشورهای همسایه در این رابطه شدند.

در جلسه علنی امرو مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسؤولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه قرائت شد.

بر این اساس، ۳۶ نماینده در تذکر کتبی به وزرای اقتصاد و رفاه خواستار رتبه‌بندی در دهک‌بندی خانوار در طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها شدند.

همچنین عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان نیز در تذکر مشابه به رئیس‌جمهور و وزیر رفاه خواستار بازنگری در ملاک‌های دهک‌بندی خانوارها شد.

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و ۲۶ نماینده در تذکر مشترک به وزیر کشور بر لزوم رسیدگی به افزایش پدیده سرقت در سطح شهرها و مقابله با آن تأکید کردند.

همچنین بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران  و ۳۰  نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به پدیده ریزگردهای با منشأ داخلی و خارجی و مذاکره فوری با کشورهای همسایه برای دفع کانون های ریزگرد شدند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و جمع دیگری از نمایندگان هم در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور بر لزوم رعایت عدالت در توزیع کالا برگ الکترونیک تأکید کردند.

 نامه ۲۲۶ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور در حمایت از اقدامات جهادی وزارت نفت

۲۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از تلاش‌های جهادی وزیر و کارکنان وزارت نفت در شرایط تحریمی تقدیر کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نامه ۲۲۶ نماینده خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در حمایت از اقدامات جهادی وزیر و کارکنان صنعت نفت در شرایط پیچیده تحریم قرائت شد.

در این نامه از اقدامات جهادی وزارت نفت در صادرات نفت در شرایط پیچیده تحریم و تأمین منابع ارزی کشور و نیز مدیریت مصارف سوخت خانگی و نیروگاهی در زمستان ۱۴۰۰ تشکر شده است.

نمایندگان همچنین با اشاره به بازآرایی سامانه‌های هوشمند توزیع سوخت پس از حمله سایبری سال گذشته به اهتمام ویژه مدیران وزارت نفت به دیپلماسی انرژی و توسعه قراردادهایی نظیر سوآپ گاز با کشورهایی مانند ترکمنستان اشاره کرده و از این اقدامات تشکر کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است؛

«حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهور

سلام و علیکم

احتراماً بدین وسیله از مساعی و تلاش صادقانه جناب آقای مهندس اوجی وزیر محترم نفت و همکاران ایشان و مجموعه مدیران و کارکنان مجموعه وزارت نفت در انجام اقدامات زیر تشکر و قدردانی می‌گردد.

۱- اقدامات جهادی در افزایش صادرات نفت در شرایط پیچیده تحریمی و کمک شایسته در تأمین منابع ارزی کشور به ویژه دارو و کالاهای اساسی

۲- استخدام رسمی و تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در اجرای قانون جامع ایثارگری مصوبه مجلس شورای اسلامی

۳- مدیریت و تأمین سوخت مصارف خانگی و نیروگاهی در شرایط سرد زمستان ۱۴۰۰

۴- مدیریت به هنگام از طریق بازآرایی سامانه های هوشمند کارت سوخت که در اثر حمله سایبری دشمنان انقلاب اسلامی دچار اختلال سراسری شده بود و جلوگیری از بروز بحران‌های اجتماعی

۵- اهتمام ویژه به دیپلماسی انرژی و انعقاد قرارداد و عملیاتی نمودن سوآپ گاز ترکمنستان با آذربایجان».

انتهای پیام/

کد خبر: 1140912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =