ورزش پهلوانی رشد و تعالی انسان را به‌دنبال دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مسابقات پهلوانی تنها ورزش نیست و در واقع فرهنگ و تربیت است، گفت: این ورزش‌ها رشد و تعالی انسان را به همراه دارد و به‌دلیل آداب و احترامی که برای پیشکسوتان قائل است، در آداب اجتماعی دینی و فرهنگی کهن ما جای خود را حفظ کرده است. این ورزش و مکتب را باید بیش از پیش جدی گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و هنرهای فردی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور شب گذشته با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

 طهرانچی در این مراسم گفت: فضای مجازی که در دوران کرونا گسترش یافت، رخوتی در میان جوانان ایجاد کرد که برای از بین بردن این رخوت نیازمند برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌هایی هستیم تا دانشجویان فضای شاداب دانشگاه حضوری را درک کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات پهلوانی تنها ورزش نیست و درواقع فرهنگ و تربیت است، اظهار کرد: این ورزش‌ها رشد و تعالی انسان را به همراه دارد و به دلیل آداب و احترامی که برای پیشکسوتان قائل است، در آداب اجتماعی دینی و فرهنگی کهن ما جای خود را حفظ کرده است. این ورزش و مکتب را باید بیش از پیش جدی گرفت.

در این مراسم سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمدجواد فرهنگ مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ابوالفضل یداللهی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و برخی مدیران و مسئولان دانشگاهی حضور داشتند.

لازم به ذکر است در پایان این دوره از مسابقات که با حضور ۳۰ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سراسر کشور، دانشگاه‌ سراسری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و... برگزار شد، تیم‌ها و نفرات برتر تقدیر شدند.

شال ترویج فرهنگ پهلوانی توسط دکتر حسین مصری کهن‌کسوت ورزش زورخانه‌ای کشور به دکتر طهرانچی اهدا شد. همچنین بازوبند پهلوانی توسط دکتر طهرانچی به امیرمحمدی طاهرخانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =