تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان موجب افزایش ارزش پول ملی می‌شود

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید سعی کنیم محصولات دانش بنیان را برای تبدیل به اشتغال و درآمدزایی، تجاری‌سازی کنیم و این امر افزایش ارزش پول ملی را نیز به ارمغان خواهد داشت. 

محمد رشیدی دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص نمایشگاه رویداد ملی عصر امید گفت: در این نمایشگاه فعالیت‌های علمی و دانش بنیان ارزشمندی دیده می‌شود و با توجه به اینکه این فعالیتها از بطن خود دانشگاه آزاد برآمده، می‌تواند در تبدیل علم به صنعت و ایجاد اشتغال بسیار مؤثر باشد. 

رشیدی تصریح کرد: باید سعی کنیم محصولات دانش بنیان را برای تبدیل به اشتغال و درآمدزایی، تجاری‌سازی کنیم و این امر افزایش ارزش پول ملی را نیز به ارمغان خواهد داشت. 
وی در خصوص اهمیت گردهمایی و شبکه‌سازی ایده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، افزود:‌ برخورد و کنار یکدیگر بودن این شرکت‌ها نوعی هم‌افزایی است و موجب افزایش ارزش علمی این شرکت‌ها می‌شود. امیدواریم که این قبیل از گردهمایی و نمایشگاهها بیشتر برگزار شود که علاوه بر بازدید علاقه‌مندان، این شرکت‌ها بتوانند جذب سرمایه داشته باشند و به بهتر دیده‌شدن آن ها کمک شایانی شود. 

او پیرامون جذب منابع مالی بعنوان یکی از چالشهای پیش روی این شرکتها، گفت: اگر ما بتوانیم به سمت تبدیل علم به محصول حرکت کنیم، مطمئنا سرمایه‌گذار خواهد آمد و در پی آن مشکلات مالی نیز در این حوزه نخواهیم داشت. 

وی ادامه داد: در جایی که به سمت تجاری سازی علم برویم، موفق خواهیم بود اما اگر فقط هدف تولید و نام  بحث دانش بنیان است موفق نخواهیم بود و زمانی این کار به موفقیت می‌رسد که به سمت تجاریسازی و اشتغال‌زایی حرکت کنیم‌. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص فعالیت های این شرکت ها در کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت خوبی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی دارد و در سال های طولانی با سابقه بسیار خوبکه با بهره گیری از اساتید مجرب و دانشجویان فعالی که در اختیار دارد، در حوزه دانش بنیان فعالیت های قوی و خوبی نیز ایجاد کرده و ما هم در مجلس شورای اسلامی همیشه از دانش بنیان ها و  پارک های علم و فناوری حمایت کرده ایم و امیدوار هستیم این امر حرکت روبه رشدی را در پی داشته باشد. 

خبرنگار: سید محمدمهدی حسینی

کد خبر: 1142527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =