رتبه اول انتخاب موضوعات پایان‌نامه از طرح پایش به دانشگاه آزاد استان اصفهان رسید

رئیس دبیرخانه برنامه علمی استان اصفهان از پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اختلاف دوبرابری نسبت به میانگین کشوری در انتخابات موضوعات پایان‌نامه و رساله از طرح پایش و برنامه‌های علمی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، علی خوش‌فطرت در حاشیه رویداد ملی عصر امید گفت: ما در برنامه‌های علمی سعی داریم پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سوی حل نیازهای صنعت و جامعه سوق دهیم. در این راستا، طی جلسات متعدد با سازمان‌های دولتی نیازهای کشور را احصا کرده و سپس در قالب نظام موضوعات، آن‌ها را طبقه‌بندی و به دانشگاهیان اعلام می‌کنیم. دانشجویان از بین این موضوعات پایان‌نامه‌های خود را انتخاب می‌کنند، سپس در دبیرخانه نتایج جمع‌آوری شده و در نهایت برای حل مشکلات به صنایع، ادارات و سازمان‌های دولتی ارائه می‌شود. در حقیقت ما یک نقشه علمی برای دانشگاهیان در راستای حل مشکلات جامعه با محوریت علمی ترسیم کرده‌ایم.

اصفهان مجری برنامه‌های علمی آب، امنیت غذایی و مهدویت

خوش‌فطرت افزود: برنامه‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کشوری است و هر استان مجری چند برنامه است. دانشگاه آزاد اسلامی در کشور حدود ۴۰ برنامه علمی دارد که از این برنامه‌ها، ما در استان اصفهان در ۳ برنامه مجری کشوری هستیم و شامل برنامه‌های علمی مهندسی و مدیریت منابع آب، برنامه علمی سلامت و امنیت غذا و برنامه علمی مهدویت می‌شود.

انتخاب 40 درصد موضوعات پایان‌نامه و رساله‌ها از طرح پایش و برنامه‌های علمی

مجری برنامه علمی مهندسی و مدیریت منابع آب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: خوش‌بختانه در استان اصفهان استقبال خوبی از موضوعات برنامه‌های علمی صورت گرفته و قریب به ۴۰ درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان، به سمت موضوعات طرح پایش و برنامه‌های علمی هدایت شده است. درحالی‌که متوسطِ این آمار در کشور حدود ۲۰ درصد است و اصفهان نه تنها از میانگین کشوری فراتر رفته بلکه در این زمینه رتبه اول را داراست.

کسب درجه عالی، مختص رساله‌های انتخاب شده از موضوعات برنامه‌های علمی

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تنها آن‌دسته از رساله‌های دکتری که از برنامه‌های علمی انتخاب شوند امکان کسب درجه عالی را دارند و رساله‌هایی که جزو موضوعات برنامه‌های علمی نباشند نهایتاً امکان کسب نمره ۱۹ را دارند که جزو درجه بسیار خوب محسوب خواهند شد.

رویداد عصر امید، فرصتی برای تبیین طرح پایش و برنامه‌های علمی

علی خوش‌فطرت در پایان با اشاره به برگزاری رویداد ملی عصر امید گفت: فضای نمایشگاه عصر امید را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم. طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه، ما هر روز مراجعات مثبت و مؤثری داشتیم و خصوصاً در زمینه طرح پایش توانستیم موضوعات و رویکرد برنامه‌های علمی را برای رؤسای واحدهای دانشگاهی و اعضای هیأت علمی تبیین کنیم. با ادامه این روند، امیدوارم تأثیر مثبتِ برنامه‌های علمی را در حل چالش‌های گوناگون کشور توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه اسلامی بیش از پیش شاهد باشیم.

خبرنگار: سید محمدجواد جزایری

انتهای پیام./

کد خبر: 1142859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =