یک فرمانده ارشد و ۷ عضو داعش در شمال افغانستان به هلاکت رسید

سخنگوی طالبان از کشته شدن ۸ نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش از جمله یک فرمانده ارشد این گروه در شمال افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از عملیات ویژه نیروهای این گروه علیه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان خبر داد.

طبق این گزارش نیروهای طالبان عصر روز گذشته (شنبه) عملیاتی ویژه‌ای را علیه گروه تروریستی داعش در تالقان مرکز ولایت تخار در شمال افغانستان انجام داده و یک پایگاه این گروه تروریستی را از بین بردند.

مجاهد، سخنگوی طالبان شب گذشته در صفحه توئیتر خود ضمن تایید این خبر نوشت: «نیروهای ویژه اداره اطلاعات به یک پایگاه گروه های تروریستی در تالقان حمله کردند.»

بیشتر بخوانید:

یک سرکرده داعش در شمال بغداد دستگیر شد

وی افزود: در این درگیری شدید ۸ نفر از این گروره تروریستی از جمله یک فرمانده مهم داعش به نام یونس ازبکی در این عملیات کشته شدند.

این در حالی است که مردمان محلی اعلام کردند که نیروهای نظامی طالبان روز گذشته به صورت موقت بزرگراره تالقان به بدخشان را مسدود کردند.

افزایش فعالیت داعش در شمال افغانستان و نزدیک مرز تاجیکستان و سایرکشورهای آسیای مرکزی پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یافته است.

ماه گذشته نیز داعش مسئولیت پرتاب راکت از تخار به سمت مرزهای تاجیکستان را برعهده گرفته بود. اما مقامات تاجیکستان ضمن رد این ادعا گفته بودند که اصابت گلوله به مرزهای این کشور به دلیل درگیری میان نیروهای طالبان و داعش در مرز این کشور بوده است.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، داعش حملات خود را در بخش‌های مختلف این کشور شدت بخشید و مسئولیت چندین حمله مرگبار را برعهده گرفته است.

سازمان ملل نیز در آخرین ارزیابی خود گفته است که داعش حملات خود را بر مساجد و اقلیت های قومی متمرکز کرده و به عنوان یک مشکل برای طالبان باقی مانده است.

سازمان ملل تعداد اعضای داعش را تا ۴ هزار نفر عنوان کرده و گفته است که این گروه تروریستی در مناطق دوردست افغانستان در ننگرهار، کنر و نورستان و همچنین در بخشی از مناطق جوزجان، تخار، قندوز و بدخشان پایگاه خود را حفظ کرده است.

طالبان بارها ادعای حضور داعش در افغانستان را رد کرده و گفته است که در خصوص این گروه بزرگنمایی می شود  و دولت موقت به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت در خاک افغانستان را نخواهد داد.

در این راستا، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در سفر به چین گفت که داعش در افغانستان مهار شده و از کشورهای جهان خواستار تسهیل همکاری با این کشور در مناسبات اقتصادی شد.

وی افزود: اجازه داده نخواهد شد علیه هیچ کشوری از خاک افغانستان تهدیدی به وجود آید.

همچنین وزارت خارجه طالبان نیز در بیانیه ای گفته است که به هیج گروهی اجازه نخواهد داد علیه سایر کشورها در افغانستان فعالیت داشته باشد.

این در حالی است که آمریکا نیز در گزارشی مدعی شده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، القاعده و داعش فعالیت خود را در افغانستان تشدید کرده و به خطر بالقوه برای منطقه و جهان تبدیل شدند، موضوعی که مقامات ارشد طالبان آن را رد می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1143882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      داعش بیشتر شده