درخواست نخست وزیر طالبان برای حمایت از نظام حاکم بر افغانستان

نخست وزیر طالبان در اولین روز نشست علما در کابل قربانی شدن فرزندان افغانستان در بیست سال اخیر را بی سابقه توصیف کرد و خواستار حمایت علما و سران قبایل از نظام حاکم بر این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر طالبان در سخنرانی خود در نشست بزرگ علما در تالار لویه جرگه افغانستان قربانی شدن تعدادی زیادی مردم را در طول بیست سال اخیر بی‌سابقه خواند.

وی با قدردانی از تلاش‌های حکومت سرپرست افغانستان در عرصه تامین امنیت در این کشور گفت که طالبان به هیچ عنوان به دشمنان مردم افغانستان اجازه اخلال نمی‌دهد.

نخست وزیر طالبان افزود: «اکنون نظام اسلامی در افغانستان برقرار شده و برای تقویت آن همه مردم افغانستان باید کار کنند.»

بیشتر  بخوانید:

طالبان شایعه درگیری مرزی با ایران را رد کرد

اولین نشست بزرگ طالبان از زمان بازگشت به قدرت در سال گذشته امروز در کابل برگزار شده و برای تامین امنیت این نشست تدابیر امنیتی گسترده‌ در پایتخت افغانستان به اجرا گذاشته شده است.

به گفته طالبان حدود ۳۵۰۰ تن از علما و رهبران قبایل سراسر این کشور در این نشست شرکت کرده‌اند.

در این نشست که بزرگترین و مهم‌ترین نشست طالبان پس از حاکمیت دوباره شان در افغانستان خوانده می‌شود، هیچ بانوی در آن دعوت نشده است.

گفته می‌شود در این نشست قرار است موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.

گردهمایی علمای دین و بزرگان قومی که از سوی طالبان در کابل برنامه‌ریزی شده، با سخنرانی ملاحسن آخوند، نخست‌وزیر این گروه آغاز شد.

این نشست پشت دروازه‌های بسته و بدون پوشش مستقیم رسانه‌ای درحال برگزاری است. نخست‌وزیر طالبان تأکید کرده است که علما و سران قبایل باید از نظام طالبان حمایت کنند و این وظیفه‌ آنان است.

نخست‌وزیر طالبان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که ممکن است «کسی اشتباه کند؛ اما تقصیر یک نفر را نباید به کل نظام نسبت داد».

وی همچنین در بخشی از سخنرانی خود افزود کسانی‌که در ۲۰ سال گذشته مردم را «آواره» کرده‌اند، حالا که خارج از کشور رفته‌اند، به دنبال خلق مشکل هستند.

این در حالی است که مخالفان طالبان برگزاری نشست علما در کابل را تلاش این گروه برای کسب مشروعیت خوانده‌اند.

هم‌چنین عدم حضور زنان در این نشست انتقاد برانگیز شده؛ اما طالبان می‌گویند که مردان از زنان نمایندگی می‌کنند، زیرا آنان فرزندان زنان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1146122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =