گیاهان مناسب برای گلدان‌های کم عمق

گلدان های کم عمق شیک ترین و بهترین انتخاب برای فضای خانه هستند اما باید گیاه مناسب در این گلدان ها کاشته شود در غیر این صورت گیاه خشک شده و آسیب میبیند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روز ها گلدان های عریض و کم عمق؛ محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند چرا که جا به جایی آن ها راحت تر از گلدان های عمیق است و شیک تر هم هستند. گیاهان زیادی هستند که می توانند بدون هیچ دردسری چند سال در این گلدان ها رشد کنند که معروف ترین آن ها هم کاکتوس، بونسای و ساکولنت ها هستند. در این قسمت چندین گیاه فوق العاده زیبا را معرفی خواهیم کرد که مطمئنا شما حتما حداقل یکی از آن ها را در خانه تان دارید و می توانید با گذاشتن شان در یکی از این گلدان ها فضای کم تری در خانه اشغال کنید.

بیشتر بخوانید:

گیاهان آپارتمانی مفید برای ریه و تنفس راحت

گیاه مار (Dracaena trifasciata)

گیاه مار در گلدان های کم عمق به خوبی رشد می کند و به خاطر ریشه های کم عمقِ خود نیازی به عوض کردن گلدان ندارد.

کاتالیا اورانتا (Calathea ornate)

این گیاه که در قسمت های بالایی پهن تر و پرتر می شود، طبیعت گرمسیری دارد اما اکثرا در آب و هوای متوسط خانه هم خوب رشد می کند.

گیاه سنگرخ یا لیتوپس (Lithops)

بخش اعظم این ساکولنت سنگ مانند؛ زیرِ خاک است و ساقه واقعی ندارد. این گیاه به قدری کوچک است که ارتفاعِ ان به ندرت به ۲.۵ سانتی متر هم می رسد.

اسطوخودوس (Lavender)

اسطوخودوس گیاهی بسیار معطر است و معمولا گل های بنفش می دهد. این گیاه وقتی تازه کاشته می شود، گلدان ایده آلش باید ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری باشد.

گل اطلسی (Petunias)

گل اطلسی که به خاطر شکوفه های زیبایش معروف است، بهترین گزینه برای گلدان هایی با عمق ۱۵ تا ۴۵ سانتی متر است.

گل بنفشه (Pansies)

بنفشه های رنگارنگ برای پرورش در باغچه های فصلی عالی هستند. اگر در گلدان های کم عمق کاشته شوند، می توانید هر موقع که آب و هوا ایجاب می کند آن ها را جابجا کنید.

گیاه پاندا ( (Panda plant)

گیاه پاندا یک ساکولنت است که به خاطر برگ‌ های ضخیم آب را ذخیره می ‌کند؛ این یعنی نیازی به آبیاری زیاد ندارید و در گلدان های کم عمق هم به خوبی رشد خواهد کرد.

گل شمعدانی (spurium)

این گیاه سریع رشد می کند و کاملا مقاوم است. شمعدانی با وجود ظاهر زیبا، ظریف نیست و می تواند در محیط باز هم بسیار خوب رشد کند.

بلوسفلدیا (Blossfeldia)

این گیاه به عنوان کوچک ترین کاکتوس شناخته می شود. به سایه، جریان هوای خوب و آبیاری متوسط نیاز دارد. در زمستان هم آب کم تری می خواهد.

گارستریا (Gasteria)

این ساکولنت کوچک و بامزه در گلدان‌ های کوچک و کم عمق به خوبی رشد می ‌کند. برگ های ضخیم، سفت و سبز تیره ای دارد که گاهی شبیه زگیل به نظر می رسند.

آلوئه ورا (Aloe vera)

آلوئه ورا که به دلیل خواص درمانی اش شناخته شده است را می توانید در گلدان کم عمق پرورش بدهید؛ البته گلدان آلوئه ورا باید کمی عمیق تر از بقیه ساکولنت ها باشد.

مارانتا یا کالاتیا گورخری (Zebra plant)

این گیاه؛ گرمسیری و اصالتا برزیلی است. مراقبت از این ساکولنت آسان است اما بیشتر دوست دارد نم دار باشد، پس مراقب باشید که زیاد آبیاری نکنید.

کاکتوس پینکوشن (Pincushion cactus)

این کاکتوس شبیه یک کوسن با گل های قیفی شکلِ رنگی است. اگر بیش از حد آبیاری نکنید، مراقبت از آن آسان است و به خوبی رشد خواهد کرد.

گیاه مارانتا (Maranta)

این گیاه که به دعا خوان هم معروف است، نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهد اما می تواند سایه را هم تحمل کند.

بنفش آتشین (Flame violet)

این گیاه به یک گلدان کم عمق و در عین حال پهن نیاز دارد؛ زیرا ریشه ها به سرعت پخش می شوند و به فضای زیادی برای رشد نیاز خواهند داشت.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1146561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =