ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید در دفاتر تقریب مذاهب اسلامی

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید در دفاتر تقریب مذاهب اسلامی گفت: ورود تشکل‌های دانشجویی و اساتید، بهترین انتخاب برای اثرگذاری در حوزه دفاتر تقریب مذاهب اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجلاسیه مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی با حضور  علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 سروری مجد در این جلسه با بیان اینکه اجلاسیه مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های پیش روی این دفاتر برگزار می‌شود، افزود: در این اجلاسیه‌ها که به میزبانی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، از تجربیات استان‌های مختلف بهره‌مند می‌شویم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۴ دفتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شده و با حضوری شدن دانشگاه‌ها، فعالیت این دفاتر بیش از پیش رونق گرفته است. با ورود اساتید و دانشجویان به حوزه دفاتر تقریب مذاهب، تجربیات نسل به نسل منتقل شده و باعث هم‌افزایی در این حوزه خطیر و مهم می‌شود.

سروری مجد با تأکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید در دفاتر تقریب مذاهب اسلامی گفت: ورود تشکل‌های دانشجویی و اساتید، بهترین انتخاب برای اثرگذاری در حوزه دفاتر تقریب مذاهب اسلامی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: فعالیت دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی را نباید محدود به محیط دانشگاه دانست و ضروری است از ظرفیت‌های منطقه و استان در راستای فعالیت هرچه بهتر این دفاتر بهره برد.

 سروری مجد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، ویژگی‌های متفاوتی دارد که در دوران جدید مدیریت دانشگاه به‌طور خاص مورد توجه قرار گرفته، افزود: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه حل مسأله تعریف شده است.

وی برگزاری رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی را گامی مهم در راستای جهاد کارآفرینی دانست و گفت: جهاد کارآفرینی، رویکردی متفاوت به مقوله اشتغال و کارآفرینی است و نسخه مناسبی برای درمان اوضاع نا به سامان اشتغال و به دنبال آن از بین بردن فقر و مصائب آن است. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با شناخت توانمندی‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف، می‌توانند در محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم، مؤثر واقع شوند.

 سروری مجد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک پایگاه علمی و فرهنگی است، تاکید کرد: این دانشگاه با بیش از ۶ میلیون فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف، ظرفیت بزرگی از نیروهای دانش آموخته را در اختیار دارد که می‌توانند در راستای اعتلای شرایط اقتصادی، فرهنگی و علمی نقش به سزایی ایفا کنند.

وی گسترش و تعمیق باورهای دینی در جوانان را از رسالت‌های مهم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: با بهره‌گیری از این اصل مهم می‌توانیم نقشه‌های دشمن را خنثی و کشور را در مسیر رشد و تعالی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علم الهدی، مشاور تقریب مذاهب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرارسیدن ایام عید قربان، گفت: ضروری است دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های متعددی را برای این ایام در نظر بگیرند و از این فرصت برای انتقال مفاهیم تقریبی به جامعه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در گذشته بیشترِ ارتباط مجمع تقریب مذاهب با مدارس، حوزه‌های علمیه و علمای اهل سنت بود، اما در دو سال گذشته موفق شدیم این موضوع را در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بر ضرورت برنامه ریزی دفاتر تقریب مذاهب اسلامی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: علاوه بر برگزاری کارگاه‌ها و همایش های مختلف، اثرگذاری اردوهای فرهنگی در میان این اقشار ملموس بوده و ضروری است این مهم مورد توجه دفاتر تقریب مذاهب قرار گیرد.

در ادامه مهدی زواری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه این اجلاسیه با تأکید بر اینکه وحدت به عنوان وظیفه شرعی و تکلیف دینی، تلقی می‌شود، گفت: تأسیس دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی موجب نزدیک شدن دل‌های ادیان مختلف در این دانشگاه شده است. ظرفیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اعتلای عملکرد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی به کار گرفته شده و امروزه نقش این دفاتر در حفظ و تحکیم وحدت بین مسلمانان به ویژه در شهرهای مرزی نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =