مشکل عمده فناوران، اخذ مجوز فعالیت و ایجاد بازار است

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان  با بیا اینکه شرکت های دانش بنیان در قانون  برای اولین بار مطرح شده و مشکلات فناوری سلامت پیگیری می شود گفت: برای فناوران مشکل عمده اخذ مجوز  فعالیت و ایجاد بازار است و هر دو گره کار در وزارت بهداشت است.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش یک روزه توانمندسازی فناوری حوزه سلامت دانشگاه ویژه مدیران و روسای مراکز رشد و تحقیقات علوم پزشکی و فناوران منتخب حوزه سلامت حاضر در  رویداد عصر امید امروز سه شنبه ۲۱ تیر برگزار شد.

محمدرضا منظم، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان گفت: در  اداره کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان سیاست گذاری و حمایت از حوزه سلامت  هدف است و در این مسیر  از ظرفیتهای دانشگاه آزاد  اسلامی همکاری و استفاده می شود و بخش های حمایت در این دفتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از دغدغه ها نخبگان در پارک های فناوری و مراکز رشد را برطرف می کنیم. البته مشکلات در شورای فناوری به ریاست وزیر بهداشت حل و فصل می شود. مشکلات در سطح دولت هم در قالب آیین نامه به دولت و مجلس ارسال می شود.

منظم ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در قانون جهش تولید برای اولین بار مطرح شد و مشکلات فناوری سلامت پیگیری می شود چون طرح مشکلات به دلیل جایگاه قانون دفتر  توسعه فناوری می توان مطرح کرد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: مشکل عمده اخذ مجوز و بازار برای فناوران است و هر دو گره کار در وزارت بهداشت است. ما آماده ایم که جلسات برای حل مشکلات مجوزی مطرح شود.

به گفته وی باید مشکلات به شکل اساسی حل شود و نمیتوان امید کوتاه مدت داشت اما در حوزه فناوری ها مشکلات پیگیری و در اسرع وقت حل می شود.
به گفته منظم فناوری نوین باید به سازمان غذا و دارو ارایه شود یکی از امتیازات حوزه سلامت تعامل است و در حوزه بازار هم در گام دوم مراکز رشد باید   بتواندبا مراکز درمانی تعامل داشته و بازار توسعه یابد. محصول را باید بتوان بازار پسند کرد و در این زمینه دانشگاه آزاد این اقدام را شروع کند.  

به گفته وی در فناوری سلامت کمیته هایی وجود داشته و برنامه های حمایتی از طرح های حمایتی را در دستور کار داشته و میتوان از طریق این کمیته ها وارد عمل شد. عمده حمایت ها در زمینه حمایت های تسهیلاتی هستند و در مدل جدید از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران مورد توجه قرار بگیرد. کل اعتبارات در سالجاری به سمن فناوری سوق پیدا کرده است.  

منظم در پایان گفت: یکی  از اقدامات نوین برای تجاری سازی محصولات برای ورود به بازار کار تلاش شده است و بر اساس اقدامات انجام شده سازمان غذا و دارو با هسته های فناور به فعالیت می پردازد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1147432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =