زمان ثبت نام از متقاضیان خودرو در مرحله دوم مشخص شد

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت نام آخر تیر ماه انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، منوچهر منطقی اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود.

وی با اشاره به حذف تدریجی قرعه کشی گفت: مثلاً اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو در بازار چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.

وی ادامه داد: با ادامه این روند اگر ۲ دور دیگر قرعه کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفاً ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

منطقی با اشاره به رویکرد جدید ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و در حال اجرا هستند.

وی گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار بوده که در سطح ملی توسعه داده شده است؛ فعلاً در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا اولین مدل‌ها را در مرداد و شهریور اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =