گلایه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش

۶۱ دفتر بسیج دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلایه کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۶۱ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلایه کردند.

در این نامه آمده است: همان طور که مستحضرید، شروع دولت سیزدهم بارقه های امید را برای بازگشت حرکت عمومی قطار اداره کشور به ریل اصلی آن در دل‌های دلسوزان و توده مردم زنده کرد. متأسفانه نظام آموزش و پرورش در سالیان گذشته ضربات زیادی را متحمل شد که تضعیف جریان تربیت معلم، تقلیل کیفیت آموزشی، پیگیری اجرای سند آموزش ۲۰۳۰، به حاشیه کشاندن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، کاهش عدالت آموزشی و در رأس آن، توسعه فرآیند خصوصی سازی سرتیتر این مشکلات و مصائب است.

در این نامه تصریح شده است: به طور طبیعی حضور جنابعالی در مسند دستگاه تربیت رسمی کشور، انگیزه‌های بهبود شرایط را در دولت سیزدهم افزایش داده است و انتظارات را مضاعف ساخته است؛ اما جای بسی تأسف است که با برخی جابجایی‌ها هنوز اندیشه های نئولیبرالیستی جهت چوب حراج زدن به نظام تعلیم و تربیت کشور، به راحتی در لایه های سیاستگذار وزارت تکیه می‌زنند و بی محابا از فروش عدالت، برای رضایت عده ای قلیل دم می زنند و این را برگ زرین افتخارات خود می دانند.

در این نامه خاطرنشان شده است: سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش، به جای بسترسازی و ریل گذاری در مسیر تحقق عدالت آموزشی و حضور اراده های مردمی، خود را وامدار عده خاصی می‌داند و برخلاف سیاست‌های اصلی نظام و دولت سیزدهم، مسیر گذشته را جهت چوب حراج زدن به عدالت آموزشی تربیتی ادامه می دهند. مصاحبه های متعدد و تسهیل گری های بی سابقه، جلسه با سرمایه سالاران آموزشی و بی تفاوتی به مجموعه های مردمی، همگی مخالف صریح سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های اعلامی دولت مردمی و ناشی از عدم فهم، برنامه و اراده صحیح در جهت مشارکت مردم در فرآیند تعلیم و تربیت است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: لذا با عنایت به اصرار این روند، علیرغم تذکر دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت به ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، از جنابعالی تقاضا می شود قبل از متضرر شدن بیش از پیش نظام آموزشی، نسبت به این سازمان تدبیر مناسب را اتخاذ کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =