پرسپولیس باید هجومی‌تر بازی کند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: باید با تمامی افرادی که در قرارداد و حضور ویلموتس در ایران نقش داشتند برخورد شود چراکه ضرر زیادی به کشور وارد کرد و اکنون پول هنگفتی از بیت‌المال باید به این مربی پرداخت شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مرتضی فنونی زاده درمورد وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در حال حاضر مشکلات متعددی دارد که پرونده ویلموتس نیز به آن اضافه شد. باید پول هنگفت و حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به این مربی بدهند که در کل ۴۵ روز در ایران حضور داشت.  به این‌ مبلغ سود سالانه ۵ درصد اضافه می‌شود. دبیرکل وقت فدراسیون، رئیس و هیئت رئیسه و افرادی که پای قرارداد ویلموتس را امضا کردند، باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باید ورود کرده و موضوع را پیگیری کنند و با همه افرادی که پای این قرارداد بودند برخورد شود زیرا این پول گزافی که قرار است از بیت المال به جیب ویلموتس برود که باید خرج تیم‌های پایه و جذب یک مربی خوب می‌شد.

بیشتر بخوانید:

مهاجم یوونتوس در آستانه پیوستن به پرسپولیس

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تاج در این پرونده مقصر بود اما نباید از نقش مسعود سلطانی‌فر هم در قرارداد با ویلموتس گذشت. همیشه گفته‌ام برخی مدیران سیاسی که به ورزش ما می‌آیند، بدهکاری بالا می‌آورند. همانگونه که تاج باید درمورد قرارداد ویلموتس به عنوان رئیس فدراسیون و مقصر پاسخگو باشد، وزیر ورزش قبلی هم باید جواب بدهد. به همین دلیل باید دستگاه‌های ذی‌ربط ورود کنند تا مشخص شود چه افرادی او را که به جز کاپیتانی و سرمربیگری بلژیک، سابقه خاصی در مربیگری نداشت به ایران آوردند

وی گفت: باید در قرارداد این مربی به جز آپشن‌های تشویقی، موارد تنبیهی را می‌گنجاندند تا وقتی تیم ملی ما در چهار بازی دو بار به عراق و بحرین باخت، به شدت تنبیه می‌شد.

فنونی زاده در خصوص ثبت‌نام مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تاج یک دوره رئیس فدراسیون فوتبال بود. او در حیطه کاری خودش خوب است اما نه در فوتبال. او کار اشتباهی کرد که برای دومین بار خواهان ریاست فدراسیون فوتبال شده است. آدم که یک کار اشتباه را دوباره تکرار نمی‌کند. تاج در رأس فدراسیونی قرار گرفت که پیامدش را امروز می‌بینیم. اهالی فوتبال باید سکان فوتبالی را برعهده بگیرند. چه اشکالی دارد فوتبال به آدم‌های خودش برسد.

وی گفت:‌محمد دادکان در گذشته بود و الان هم آدم‌های تحصیل کرده و بازنشسته داریم که در فوتبال ما کار کنند. شاید برخی‌ بگویند میرشاد ماجدی به عنوان یک فرد فوتبالی حضور دارد اما باید گفت او فوق‌العاده جوان است و شاید کارایی نداشته باشد. او در مرکز آموزش بسیار خوب کار کرده است. او به زبان انگلیسی مسلط است و نیاز به مترجم ندارد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: ویلموتس تیم ملی را به جایی رساند که در دور رفت مقدماتی جام‌جهانی بین پنج تیم سوم شد اما باز هم باید ممنون بازیکنان خوب‌مان باشم چراکه با وجود بلایی که سر تیم ملی آمد، کاری کردند یکی از بهترین و راحت‌ترین صعودهایش به جام‌جهانی را تجربه کنیم.

فنونی زاده درمورد اسکوچیچ هم اظهارداشت:‌ اعتقاد داشتم باید مربی بهتری روی نیمکت تیم ملی در جام‌جهانی بنشیند اما به هر حال او در دور مقدماتی فوق العاده کار کرد و باید از هیات رئیسه و سرپرست فدراسیون برای حفظ این مربی تشکر کنیم. چاره‌ای هم جز این کار نداشتیم.

وی درخصوص  اینکه آیا فدراسیون فوتبال شرایط آماده‌سازی خوبی را برای تیم‌ملی قبل از جام جهانی فراهم کرده است، گفت: فراهم کردن بازی دوستانه خیلی خوب است. الان می‌گویند دیدار با سنگال قطعی است. قطعا چنین دیداری از چند بازی ضعیف بهتر است. اکنون فقط یک بازی دوستانه برابر تیم نصفه و نیمه الجزایر انجام دادیم که همان را هم باختیم و هزار حرف و حدیث، دعوا و دودستگی ایجاد شد. کار به جایی رسید که بازیکن به خودش جرات داد علیه سرمربی تیم ملی حرف بزند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: اولین نفری که باید به این مسائل ورود می‌کرد، سرپرست فدراسیون بود اما نتوانست این بحث را مدیریت کند. نباید دیگر بازیکن‌سالاری در تیم ملی ببینیم. فرقی ندارد چه کسی در تیم ملی است همه باید مطیع کادرفنی و سرمربی باشند.

وی در رابطه دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن گفت: اولین بازی فصل بود و بیرون از خانه هم برگزار شد، می‌توان این دیدار را به دو بخش تقسیم کرد. نیمه اول بازی متعادل و محتاطانه بود اما در نیمه دوم پرسپولیس بهتر و روان تر بازی کرد و موقعیت های خوبی هم ایجاد کرد. می‌توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم اما متاسفانه توپ ها تبدیل به گل نشد؛ در مجموع عملکرد دیروز پرسپولیس عالی نبود اما برای شروع فصل بد هم نبود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اخراج بازیکن ذوب آهن افزود: درست است که ذوب آهن ۱۰ نفره شد اما باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که این تیم با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داشت از ابتدای بازی تدافعی بازی کرد و با ۱۱ نفر دفاع می‌کردند و قصد استفاده از ضدحملات داشتند و پس از اینکه بازیکن‌شان هم اخراج شد، کاملا وارد محوطه جریمه شدند و یک فوتبال بسیار تدافعی ارائه دادند. با این حال ما موقعیت های خوبی داشتیم و می‌توانستیم به گل برسیم که این اتفاق رخ نداد. از طرفی نبود تماشاچی هم کیفیت بازی را پایین می‌آورد؛ اگر تماشاگران در استادیوم حضور داشتند بعد از ۱۰ نفره شدن، یک نیروی خاصی به بازیکنان تزریق می‌شد.

وی در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس گفت: خیلی زود است که درباره عملکرد بازیکنان قضاوت کنیم و بعد از ۵-۶ بازی می‌توانیم نظر بدهیم اما در مجموع برای شروع خوب کار کردند و عملکرد بدی نداشتند. همه بازیکنانی که جذب شده‌اند بسیار باکیفیت و بزرگ هستند اما مثل همه جای دنیا، بازیکن برای هماهنگی نیاز به زمان دارد. این بازیکنان هم قطعا به مرور با جو پرسپولیس آشنا می‌شوند و توانایی های خودشان را بیشتر نشان می‌دهند و موثرتر خواهند بود. بازیکنان جدید به زمان بیشتری نیاز دارند تا در کنار هم بازی کنند و بیشتر با هم هماهنگ شوند. کادرفنی جدید هم باید در طول هفته تمرینات منظم‌تری را تدارک ببیند تا تیم به روزهای اوجش برگردد.

فنونی زاده در رابطه با وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: رضا درویش، نود درصد نفرات مدنظر یحیی گل‌محمدی را جذب کرد. نقل‌وانتقالات از پولی که هواداران عزیز در فرابورس به باشگاه ترزیق کردند، انجام شد. گل‌محمدی دست روی سه مهاجم گذاشت که یکی مصدوم بود، یکی پرید و دیگری هم نیامد. تیم‌های صنعتی متمول هستند و به راحتی بازیکن می‌گیرند. امیدوارم پرسپولیس با بازی‌های خوب، دل هواداران را شاد کند. به عنوان یک هوادار از تصمیمات گل‌محمدی پیروی می‌کنیم اما به شرطی که بداند پرسپولیس در دست او است و باید تیمش هجومی‌تر بازی کند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص فعالیت این تیم در نقل و انتقالات تصریح کرد: پرسپولیس بازیکنان خوبی گرفته است. این بازیکنان جذب شده فقط به رقبا گوشزد می‌کنند که پرسپولیس می‌خواهد دوباره قهرمان شود و آن‌ها کار سختی دارند. البته در جوانگرایی خیلی خوب کار نشده زیرا بیشتر بازیکنان سطح بالایی که گرفته شده‌اند سن و سال‌دار هستند. درخواستی که از درویش دارم این است که با این بازیکنان قرارداد یک ساله ببندد و اگر کیفیت آن‌ها خوب بود، هر سال آن قرارداد را تمدید کند. گل‌محمدی و درویش باید در جذب بازیکنان جوان هم قوی عمل کنند؛ اتفاقی که دایی در اوایل دهه ۹۰ انجام داد و امثال عالیشاه، طارمی، نوراللهی و علیپور توانستند حداقل ۵ سال به تیم کمک کنند. پرسپولیس تیم خوبی جمع کرده و شانس قهرمانی بالایی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1150910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =