کریمیان: استقلال پُرمهره‌ترین تیم لیگ است

هافبک سال‌های گذشته استقلال معتقد است آبی‌ها پُرمهره‌ترین تیم لیگ بیست‌ودوم را در اختیار دارند، اما خریدهای آنها براساس نیازهای کادر فنی نبوده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی کریمیان درباره وضعیت تیم شاهین بندرعامری در لیگ دسته اول فوتبال اظهار داشت: متأسفانه امتیاز تیم را به باشگاه خلیج فارس ماهشهر فروختند. نمایندگان بوشهر در مجلس قول مساعدت داده بودند و من و 14 بازیکن با باشگاه قرارداد بستیم. برای برپایی اردو به تهران سفر کردیم که مالک باشگاه روز بعد به این نتیجه رسید که به شاهین کمک نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رجبی: گمشده استقلال یک هافبک طراح است

مدیران گفتند نمی‌توانیم تاریخی را برای پرداخت کمک‌های نقدی اعلام کنیم

وی راجع به عدم همراهی مسئولان بوشهر برای کمک به شاهین بندرعامری تصریح کرد: مدیران استانی برای کمک به باشگاه اعلام آمادگی کردند، اما گفتند نمی‌توانیم تاریخی را برای پرداخت کمک‌های نقدی اعلام کنیم. سپس یکی دو مشتری برای خرید امتیاز تیم پیش‌قدم شدند که واگذاری نهایی نشد و مدیران باشگاه دوباره گفتند تیمداری می‌کنیم. حتی اعلام کردند که بودجه باشگاه کاهش می‌یابد و قرار شد لیستی متناسب با بودجه خودمان ارائه کنیم.

پیشنهادهای سرمربیگری را به‌خاطر شاهین از دست دادم

سرمربی پیشین شاهین بندرعامری در مورد تصمیم نهایی واگذاری امتیاز تیم به تسنیم گفت: حتی قائم‌مقام باشگاه به مراسم قرعه‌کشی لیگ یک رفت، اما چند ساعت بعد گفتند که مدیران باشگاه با خلیج فارس ماهشهر به توافق رسیده‌اند و منتظر پرداخت مبلغ انتقال هستند. من پیشنهاد دستیاری در لیگ برتر و چند پیشنهاد سرمربیگری در لیگ دو داشتم که آنها را از دست دادم. 14 بازیکن ما پیشنهادهای خوبی دریافت کردند، اما حالا مجبورند در لیگ دسته دوم بازی کنند.

شاهد مرگ فوتبال بوشهر هستیم

کریمیان با اشاره به مشکلات بوشهر در فوتبال خاطر نشان کرد: شرکت‌های نفتی، کشتیرانی و بزرگترین پتروشیمی ایران در بوشهر است، اما استان یک تیم در سطح لیگ یک ندارد. در فوتبالی که تیم‌های سطح اول 350 میلیارد تومان هزینه می‌کنند، شاهد مرگ فوتبال بوشهر هستیم.

پارس جنوبی را جزو بوشهر حساب نمی‌کنم

وی درباره پارس جنوبی جم بیان کرد: تیم پارس جنوبی نام بوشهر را یدک می‌کشد، اما همیشه از مربیان و بازیکنان غیربومی استفاده کرده است و تصمیمات پارس در تهران گرفته می‌شود. این تیم را جزو بوشهر حساب نمی‌کنم. تیم‌های ریشه‌دار بوشهر که قدمتی 70 ساله داشتند، نابود شده‌اند.

سپاهان یک موقعیت هم به استقلال نداد

هافبک پیشین استقلال و سپاهان راجع به شرایط طلایی‌پوشان اصفهان هم عنوان کرد: سپاهان براساس نیازهای خود بازیکن گرفته است و حتی نیلسون جونیور که در دقایق پایانی دیدار با استقلال به زمین آمد، کیفیت فنی خوبی ارائه کرد. مورایس بیشتر روی حفظ فاصله میان خطوط کار کرده بود و تیمش یک موقعیت هم به استقلال نداد. سپاهان به‌خوبی فضاها را بسته بود و فرصت گلزنی به استقلال نداد. کمتر تیمی را پیدا می‌کنید که در ورزشگاه آزادی، یک فرصت هم به استقلال ندهد.

استقلال پُرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است، اما براساس نیازهای خود خرید نکرده است

کریمیان در مورد خریدهای استقلال و ترافیکی که در خط حمله آبی‌ها به وجود آمده است، اظهار داشت: ساپینتو مقابل سپاهان به سه مهاجم بازی داد و سه مهاجم دیگر هم به زمین آورد. قایدی، کاوه رضایی و محبی هم به استقلال اضافه شده‌اند که این می‌شود 9 مهاجم! استقلال پُرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است، اما هماهنگی خوبی ندارد و براساس نیازهای خود خرید نکرده است. شاید براساس خریدها بگویند قهرمان نکردن این تیم سخت‌تر از قهرمان کردن آن باشد، اما نمی‌توانیم براساس یک هفته بازی قضاوت کنیم.

شکست هفته اول به ضرر استقلال نشد

وی شکست استقلال در هفته نخست را مسئله‌ای مطلوب برای شاگردان ساپینتو برشمرد و بیان کرد: استقلال 30 هفته شکست نخورده بود و اگر این شکست‌ناپذیری ادامه داشت، فشار روی بازیکنان باقی می‌ماند. به نظرم این شکست به ضرر استقلال نشد و ساپینتو از این به بعد باید نظم را در استقلال اعمال کند. پرسپولیس هم نشان داده که مدعی قهرمانی است و با جذب لوکادیا قدرتمندتر می‌شود. با احترام به فولاد و گل‌گهر، به نظرم یکی از تیم‌های استقلال، سپاهان یا پرسپولیس قهرمان می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1150989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =