حمایت از افتخارآفرینان مسابقات جهانی مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان هدف قرار گرفته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال گسترش رشته‌های مهارتی در راستای جامه عمل پوشاندن رسالت خود مبنی بر هر دانشجو یک مهارت و تخصص است و حمایت از افتخارآفرینان مسابقات جهانی مهارت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در روزهای اخیر نشست سه جانبه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با موضوع هم اندیشی بررسی و تدوین آیین نامه هیات ممیزه مهارتی برگزار شد. تشکیل هیات ممیزه مهارتی، تدوین و بروزرسانی شاخص‌های ترفیع و آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی مهارتی همتراز با اعضای هیات علمی دانشی از جمله موضوعات این نشست سه جانبه است.

علیرضا مرادی، مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه، توانمندسازی دانشجویان پیرو مهارت آموزی است. در این زمینه اجرای طرح پویش با هدف اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برای تحقق این مهم با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رایزی‌ انجام شده تا دانشجو در حین تحصیل بتواند در محیط کار هم تحت آموزش قرار گرفته و بعد از تحصیل شرایط ورود به بازار کار برای آنها فراهم شود. اقدام اجرایی بعد با عنوان آموزش یک مهارت الزامی برای دانشجویان مطرح شده و زمینه مهارت آموزی برای دانشجویان در مقاطع مختلف فراهم شده تا به این شکل مهارت آنها شناسایی شود و این اقدام شایستگی فردی برای دانشجویان به دنبال دارد.

توسعه طرح کارآموزی دانشجویان در مراکز فنی و حرفه ای

مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توسعه طرح کارآموزی دانشجویان در مراکز فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات جدید است، چون دانشگاه آزاد اسلامی موظف به ایجاد شرایطی است تا دانشجویان در مراکز فنی و حرفه‌ای دوره کارآموزی خود را سپری کرده تا بتواند گواهی یا مهارت مدنظر خود را کسب کنند. این اقدام در راستای هر دانشجو یک مهارت محقق شده است.

مرادی تاکید کرد: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت سال گذشته برگزار شد و دانشگاه آزاد اسلامی براساس تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ۲ رشته  از ۴۳ رشته معرفی شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای میزبانی مسابقات را برعهده گرفت. برای مثال واحد سنندج میزبانی رشته اپلیکیشن موبایل و واحد شهرکرد هم میزبان رشته الکترونیک بود.

تلاش برای اخذ مجوز فصل نامه مهارت آموزی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

به گفته مدیرکل توانمندسازی، آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود و بر این اساس هدف دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، پذیرش میزبانی رشته های بیشتر و حمایت از افتخارآفرینان مسابقات جهانی مهارت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =